Türk mühendislik ve yazılım şirketi Linktera ve global yazılım şirketi UiPath’in iş birliğiyle gerçekleştirilen “Dijital Dönüşümün Hızlandırıcısı Robotik Süreç Otomasyonu” isimli webinarda dijital dönüşüme ivme katan robotik süreç otomasyonu konuşuldu.

Webinar kapsamında, Trendyol’un robotik süreç otomasyonu yatırımları ile Türkiye'deki 200’ün üzerindeki UiPath Robotik Süreç Otomasyonu projesinin çıktıları değerlendirildi.

Etkinlikte konuşan Türkiye’nin en büyük RPA birimlerinden birini bünyesinde barındıran Linktera RPA Birim Direktörü Onur Kardeş, RPA'yı uzun vadeli bir yolculuk olarak gördüklerini, yolculuğun başlangıcında müşterilerine sürecin işleyişine ve sonuçlarına dair bilgilendirmeler ve kendi ortamlarında görme imkanı verdiklerini belirtti. 

Kardeş, ardından eğitim ve atölyelerle müşterilerini güncel tutarak, çözümleri içselleştirmelerini ve en üst seviyede verim almalarını sağladıklarını ifade etti.

"İNSANLARI DESTEKLEYECEK ASİSTANLAR OLACAK"

UiPath Satış Direktörü Volkan Özalp, 2025 yılında firmalardaki insan ve robot sayısının eşit olacağını ve robotların artık insanları destekleyecek birer asistan durumunda olacağını dile getirerek, "RPA, çalışanların katma değeri daha yüksek, kreatifliğin ön planda olduğu işler yapabilmesine ön ayak oluyor. Yapısında; yapay zeka, makina öğrenmesi, süreç madenciliği gibi fonksiyonlara sahip hiper otomasyon teknolojisinin de gelecek dönemde daha fazla yaygınlaşacağını tahmin ediyoruz" dedi.

Özalp, söz konusu teknoloji ile RPA'nın yanı sıra modüler bazda yeni süreçler ve bu süreçlerin ölçümlenmesinin de yapılabileceğini söyledi. 

"KULLANICILARIMIZIN HAYATLARINI KOLAYLAŞTIRIYORUZ"

Trendyol Süreç Geliştirme Müdürü Zeynep Büşra Coşkun ise, RPA sayesinde kullanıcılarının hayatlarını kolaylaştırmayı amaçladıklarını anlatarak 620 kişinin üzerindeki teknoloji birimlerine rağmen RPA'ya neden ihtiyaç duyduklarını ise şu sözlerle açıkladı: 

"Daha evvel kullandığımız yöntemle sistem entegrasyonunun zor olması, çok fazla tekrarlı manuel işimizin olması ve müşteri taleplerimizin iç taleplerden daha öncelikli olması sebebiyle bu teknolojiye ihtiyaç duyduk. Teknolojinin kurulumu çok basit ve entegrasyon gerektirmiyor. Geliştirme süresi kısa ve değiştirmek kolay. İhtiyaç halinde hemen müdahale edebiliyoruz."

Coşkun, süreçlere de müşterilerine, iş ortaklarına ve çalışanlarına olan katkısını ölçümleyerek karar verdiklerini söyleyerek, tüm alanlarda insanların hayatını kolaylaştırmak için çalıştıklarını ve bunu da başardıklarını sözlerine ekledi.