Türkiye otomotiv sektöründeki dijital dönüşümü ele alan rapor hakkında bilgiler veren ve dönüşümü doğru, güvenilir bir stratejik ortakla hayata geçirmenin verimli ve sonuç odaklı ilerlemede kritik öneme sahip olduğunun altını çizen IDC Türkiye Ülke Direktörü Nevin Çizmecioğulları; sektörde ileri teknolojileri temel alan dijital dönüşümün tedarikten perakendeye kadar tüm alanlarda gerçekleşmesi gerektiğini vurguladı. Çizmecioğulları; raporun, otomotiv sektöründe dijital dönüşüm sürecine giren veya bu süreci tamamlama aşamasında olan Orijinal Parça Üreticileri’nin (OEM) yanı sıra otomotiv tedarik sanayii firmalarına, bayi ve distribütörlere yol haritası sunduğunu açıkladı. 

DOĞRU YOL ARKADAŞI REKABET AVANTAJI SAĞLAR

Zamanında ve bütçeye uygun hızlı kazançlar için güvenilir teknoloji partnerinin seçilmesinin şart olduğu kaydedilen raporda, otomotiv endüstrisinin; dijital dönüşüm süreçlerini, hem yerel hem de küresel pazarlarda rekabet için altyapı ve süreçleri güncelleme ve yenileme fırsatı olarak görmesi gerektiğinin altı çizildi. Raporda ayrıca, yeni ve ileri teknolojilerin, daha fazla inovasyon, maliyet tasarrufu, verimlilik ve daha iyi bir işbirliği imkânı sunarak, şirketlere, rekabet avantajı sağlayacağı vurgulandı.