Sanayinin dijital dönüşümü vizyonlarını aktaran Nestle Türkiye Tedarik Zinciri Direktörü Emel Gülşen, "Dijitalizasyonu tüm tedarik zinciri departmanlarında uygulayarak işlerimizi daha görünür, verimli ve çevik yapabilir hale getirmek istiyoruz. Böylece yeteneklerimizi kendi bünyemizde tutmaya devam edebileceğiz." dedi.

Dönüşüme ilk olarak işin yürümesi için hazırlanan raporların otomatikleştirilmesi ile başladıklarını kaydeden Gülşen, şu bilgileri verdi:

"SÜREÇ OPTİMİZASYONUNU SAĞLAMAYI HEDEFLİYORUZ"

İlk hedefimiz, dijital dönüşüm ve yalın uygulamaları bir arada düşünerek süreç optimizasyonunu sağlamak. Bu bakış açısıyla müşteri ve son tüketicilerimizin Nestlé’den beklendiği kalitede servis sunuyoruz. Tüm süreçlerimizde kendi operasyonlarımızın ötesinde baştan uca tedarikçilerimizden iş ortağı üreticilerimize ve lojistik servis sağlayıcılarımıza kadar sağlam iş birlikleri gerçekleştirerek ve bu alanlarda Nestlé’nin kendi dahili işlevlerinin ötesine geçiyoruz. Müşterilerimize direkt sevkiyatlar yapabiliyor ve paydaşlarımızla iş birliklerimiz sayesinde çevrenin korunmasına, hız ve kalite artışına katkıda bulunuyoruz.

"E-TİCARETTEKİ SÜREÇLERİ YENİDEN DİZAYN EDECEĞİZ"

Akabinde iletişim ve proje yönetim şekilleri tamamen değişti, müşterilerimiz ile online toplantılara organize ettik. Tedarikçilerimiz ya da servis sağlayıcılarımız ile süreçlerimizi de online yönetiyoruz.
Sürekli yeniliklerin gerçekleştiği bir çağdayız. Bu çağda müşteriler daha hızlı ulaşım sağlayan, daha ucuz, daha iyi kalitede ürün ve hizmet talep etmeyi sürdürecekler. Bu yüzden, gıda alanı da e-ticaretin gelişimi zorunlu bir alan. E-ticarette ürünlerin izlenebilirliği, depolama koşullarının uygunluğundan emin olunması gibi zorlu noktalar bulunuyor. Bu zorlu noktaları aşmak için e-ticaretteki tüm market süreçlerini yeniden dizayn ederek en yalın şekle dönüştürmeyi hedefliyoruz.