Dijitalleşmenin ve otomasyonun farklarını anlatan Ford Otosan Yeni Projeler Genel Müdür Yardımcısı Cem Temel, dijitalleşmede çalışanların datayı hazırlamak yerine, hazır olan dataya yorumlar yaparak karar mekanizmalarında daha etkin olmalarının sağlandığını dile getirerek şunları söyledi:

"Üretim sektöründe dijitalleşme ile otomasyonu birbirinden bir miktar ayırmak gerekiyor. Esasında otomasyon yıllardır süre gelen, birçok firmanın gerek kalite sürekliliği gerek ergonomi ve insan sağlığı gerek üretim hızı veya proses gerekliliği gibi senelerdir yatırımlarını yaptıkları bir konu. Dijitalleşmeye gelince, her ne kadar otomasyon ile bağlantısı olsa da biz de bu başlık esasında çalışanlara birçok yönden yardım eden ana destek kolu. Dolayısıyla otomasyonlaşmak daha az üretimde insan çalışan ihtiyacı demek iken, dijitalleşmek ise, çok farklı yönden şirketlere yardımcı olan verimliliği, izlenebilirliği, müşteri memnuniyetini, kaliteyi, destek birimlerinde (mali idari işler, lojistik vb.) tekrarlı işleri iyileştiren bir strateji anlamına geliyor. Eğer dijitalleşmeyi bu tanım olarak düşünürsek, çalışanların datayı hazırlamak yerine, hazır olan dataya yorumları hızlıca yapıp karar mekanizmalarında daha etkin olmaları sağlanıyor."

“MÜŞTERİ İHTİYAÇLARI FARKLILAŞIYOR, YETKİNLİKLER YENİDEN TANIMLANIYOR”

Bununla beraber müşteri ihtiyaçları bugünlerde geçmişe göre yeni boyutlara gidiyor (örneğin; elektrikli araç, araç içi eğlence sistemleri ve yazılımlar vb.). Bu tip yeni iş dallarına kendi yetişmiş kaynaklarımızı yönlendiriyoruz. Saha çalışanlarında da yetkinlik planları ve eğitim planları uzmanlıklara göre yeniden tanımlanıyor.