Brisa'nın Aksaray’da inşa ettiği akıllı lastik fabrikası ile katma değerli üretim ve yüksek teknolojili tesisi ile Türkiye’nin üretim ve ihracatına büyük destek sağlıyor. Şirketin 2018 yılı toplam ihracat hedefi: 5,4 milyon adet lastik ve 210 milyon dolar olarak belirlendi. Brisa, Endüstri 4.0 uygulamalarının en iyi örneklerini sergilediği akıllı fabrikasını Aksaray’da faaliyete geçirdi. Marka, bu teknoloji üssü fabrika ile ülkenin uluslararası rekabette güçlenmesine önemli katkılarda bulunurken, üretim ve ihracat alanında yaptığı hamlelerle de adından söz ettiriyor.  Türkiye lastik sektöründe Bridgestone ve Lassa markalarıyla adından söz ettiren Brisa, Aksaray Fabrikasındaki “akıllı fabrika” uygulamalarını gerçekleştirdiği bir toplantı ile duyurdu. 

Brisa, Aksaray’daki fabrikasında yetkin çalışanları ile robotik çözümlerden, veri analitiği ve dijitalleşme gibi yenilikçi teknolojilerden de yararlanıp lastikte otonom dönemini başlatıyor. Sektörde ilk olarak nitelendirilen, otomatik lastik transfer sistemlerinden, sanal ortamda dijital ikiz ile üretimin eş zamanlı takibinin yapıldığı akıllı fabrika uygulamalarına, yeşil bina çözümlerinden, AR uygulamaları ve ileri veri analizlerine kadar uzanan uygulamaları ile Brisa, rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. Fabrika tam kapasiteyle 4,2 milyon adetlik lastik üretimi ve 700 kişilik istihdama yer verecek şekilde tasarlandı. 

ENDÜSTRİ 4.0’IN TÜRKİYE’DEKİ SAYILI ÖRNEKLERİNDEN

Brisa Yönetim Kurulu Başkanı Cenk Alper,  yerli ve katma değerli üretimin, ekonomideki en önemli kaldıraçlardan biri olduğunu söyleyerek, teknolojiye ve katma değerli ürünlere odaklandıklarını kaydetti. Brisa'nın Aksaray’daki akıllı fabrikası ile Endüstri 4.0’ın Türkiye’deki sayılı örneklerinden birine imza attığını vurgulayan Alper, "300 milyon dolarlık yatırım, Türkiye’ye duyduğumuz güvenin  ispatı" dedi. Cenk Alper, Aksaray'daki ikinci fabrika ile Brisa’nın kuruluşundan bugüne yatırımın 1,4 milyar dolara ulaştığını vurguladı.