Hem kendi hem de müşterilerinin fabrikalarını yeni sanayi çağında sistematik olarak yöneten ve bu taahhüdün karşılığını veren Bosch, son 10 yılda, Endüstri 4.0 ile 4 milyar avrodan fazla satış gerçekleştirdi.

700 MİLYON AVRODAN FAZLASI 2020'DE YAPILDI

Dördüncü sanayi devrimi olgunlaşmaya devam ederken, 2011'de Hannover Messe Fuarı'nda "öncü Alman projesi" olarak başlayan proje, markanın fark yaratan çalışmalarının katkısıyla küresel ilgili odağı haline geldi.

Üretimin kendisini otomatik olarak optimize etmesi ve tek bir üründen oluşan bir parti bile olsa özelleştirilmiş ürünler üretilmesini ekonomik hale getirmek amaçlanıyor.

Son 10 senede, Endüstri 4.0 ile 4 milyar avrodan fazla satış gerçekleştiren firma, söz konusu satışların ağa bağlı üretim çözümleriyle 700 milyon avronun üzerindeki kısmına sadece 2020 yılında imza attı.

1 MİLYAR AVROLUK TASARRUF HEDEFLİYOR

Bosch Endüstriyel Teknolojiden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Rolf Najork, söz konusu sanayi devriminin potansiyelini erken fark ederek bu alanda öncü olduklarını ve bugün de bunun faydasını gördüklerini dile getirerek "Yaklaşık 240 fabrikamıza, gerektiğinde genişletilip dağıtılabilen standartlaştırılmış bir Endüstri 4.0 araç kutusu sunuyoruz" dedi.

Marka, yaklaşık 400 milyon avroluk bir yatırım sonrasında önümüzdeki beş yıl içinde yaklaşık 1 milyar avroluk tasarruf elde edeceğine inanıyor. 

HANNOVER MESSE'DE GELECEĞİN FABRİKASINI SERGİLEYECEK

Bu yıl 12-16 Nisan 2021 tarihlerinde çevrimiçi olarak gerçekleşecek Hannover Messe Fuarı'nda, “Endüstri 4.0’ın on yılı” gelişimini gösterecek marka, teknolojik olarak esnek, akıllı bir şekilde ağa bağlı, ekolojik olarak sürdürülebilir ve ekonomik olarak başarılı geleceğin fabrikasını sergileyecek.

Gelecekte dijitalleşme olmadan hiçbir şeyin mümkün olmayacağının altını çizen Najork, projelerinin ölçülebilir faydalar sağladığına dikkati çekiyor.

Ağa bağlı çözümler üretkenliği yüzde 25'e, makina kullanılabilirliğini yüzde 15’e varan oranda artırırken, bakım maliyetlerini ise yaklaşık yüzde 25 oranında azalttı.

250 BİNİN ÜZERİNDE CİHAZ KULLANIYOR

Dördüncü sanayi devriminin potansiyelinden faydalanmak adına izole çözümlerden uzaklaşılması gerektiğini aktaran Najork, "Sadece kendi sınırları dâhilinde çalışan teknik sistemler ilerlemeyi engelliyor” dedi. 

Firmanın fabrikalarında 120 binden fazla makina ve entegre kamera veya robotlar gibi 250 binden fazla cihaz bulunuyor.

Sadece 22 bin makina kontrol cihazı, Bosch Ağa Bağlı Endüstri’ye yönelik Endüstri 4.0 için geliştirilen Nexeed yazılımı aracılığıyla birbirine bağlanıyor.

Söz konusu işletme birimi, 2018'den beri markanın fabrikalarının yarısından fazlasına ve 2 binden fazla üretim hattına yazılım sağladı. Buna ek olarak, BMW, Sick ve Trumpf da dahil yaklaşık 100 uluslararası müşteri Nexeed’e güveniyor. 

"ÜRETİMDEN ÇIKAN FİKİRLERİN DÜNYAYI DAHA İYİYE GÖTÜRMESİ İÇİN..."

Gelecek için üç ilkenin önemli olduğuna inandıklarını kaydeden Najork, şöyle devam etti: 

"İlk olarak, Endüstri 4.0’ı bütünsel olarak görmeli ve uçtan uca fabrika çözümlerine odaklanmalıyız. İkinci olarak hem fabrikalarda hem de müşterilerle ve tedarikçilerle uyumlu ve kullanıcı dostu olmak için açık bir mimariye ihtiyacımız var. Ve üçüncü olarak, esnekliği sağlamalıyız; gelecekte müşteriler kişiselleştirilmiş ürünleri daha çok isteyecek. Bu ilkeleri dengede tuttuğumuz sürece, üretim sektöründen çıkan fikirler dünyayı daha iyiye götürecek."

TÜRKİYE'DE YAPILAN ÇALIŞMALAR HIZLANDI

Markanın Türkiye'deki fabrikalarında ise, imalat süreçlerine katma değer sağlamak hedefiyle, son yıllarda yapay zeka ve Endüstri 4.0 odaklı çalışmalar ivme kazandı.

Bursa Güç Aktarma Çözümleri Fabrikası bünyesindeki Ar-Ge Merkezi’nde görev yapan mühendislerin önayak olduğu projeler hayata geçirilirken, maddi kazanç da sağlanmaya başlandı.

Endüstri 4.0 alanındaki küresel tecrübesini 2016'dan beri Türkiye’deki sanayicinin de hizmetine sunan marka, işletmelere enerji yönetiminden ürün izlenebilirliğine, operasyonel ve bilişim teknolojilerinin entegrasyonuna kadar çeşitli başlıklarda danışmanlık desteği veriyor, anahtar teslim çözümler sunuyor. 

otomotiv, beyaz eşya ve çelik sanayisi başta olmak üzere farklı sektörlerden 100'ü aşkın firmayla temasa geçerken, portföye son olarak tekstil ve hazır giyim sektörü de eklendi.