E-ticaret, e-hizmetler ve e-yayıncılık alanında artan kullanıcı sayısı ve rekabet, bu alanda yenilikler ve yatırımların da artmasını tetikliyor. Tabi ki fiziksel dünyadaki rekabet araçları içinde yer alan kalite, fiyat, pazarlama, teknoloji, ar-ge, inovasyon… Ve erişilebilirlik gibi pek çok araç aslında sanal dünya için de geçerlidir. Herhangi bir marka için fiziksel mağazaları, satış, servis ağları ya da müşteri hizmetleriyle tüketicisine kolay erişme imkanı sağlamak ne kadar önemliyse, günümüzde online erişilebilirlik de bir o kadar önemli bir konu haline geldi. E-ticaret siteleri, haber portalları ya da online hizmet sunan kuruluşlar içinse, online erişilebilirlik hayati öneme sahip. Arbor Networks, Müşteri İlişkileri Yöneticisi Melih Artar, internet sitelerinin 7 gün 24 saat kesintisiz erişilebilirliği güvence altına almalarının, rekabette fark yaratmada önemli bir faktör olarak karşımıza çıktığını söyleyerek,  “Şimdi bunu kullanıcı gözüyle düşünelim. Kendinizi bilgisayar ya da cep telefonunuzdan online alışveriş yapmaya ya da haber okumaya çalışırken hayal etmenizi rica ediyorum. Eğer o an girmek istediğiniz siteye giremezseniz ve yaklaşık olarak aynı ürün ya da hizmeti sunan başka bir site varsa ne yaparsınız? İnternet kullanıcıları ürün veya hizmet ile ilgili ufak farkları dahi görmezden gelerek o an ulaşabildikleri ve işlerini halledebilecekleri siteleri tercih etmekteler. Hatta sonraki ihtiyaçlarında da en son işlem yaptıkları siteyi ilk tercih yapmaktalar. Bir İnternet sitesinin erişilebilirliği ile ilgili sorun, yalnızca satışların azalmasına değil, itibarına ve marka değerine de çok ciddi anlamda zarar vermektedir” dedi.

“DDOS SALDIRILARINDAN KORUNMAK BÜYÜK BİR İHTİYAÇ” 

İnternet üzerinden hizmet veren, ürün satan veya haber yayını yapan şirketleri bekleyen pek çok güvenlik tehlikelerinin olduğu anlatan Melih Artar, bunlar arasında günümüzün en yaygın ve popüler siber tehdidin “DDoS” saldırıları olduğunu, sitelerin erişilebilirliğini engellemeye yönelik bu saldırıların artışının sebebini açıkladı. Artar yaptığı açıklamada, üst seviye korsanlık yeteneklerine sahip olmasa dahi DDoS saldırılarının hemen herkes tarafından kolaylıkla yapılabilmesinin, etkili olmasının ve saldırıyı yapanları tespit etmenin çok zor olmasının, bu saldırıları artırdığının altını çizdi. İnternet siteleri üzerinden ürün satan, hizmet veren veya haber yayını yapan kurum ve firmaların marka değerlerini oluşturmak adına yaptıkları yatırımları korumak ve rakiplerine karşı farklılık yaratmak için DDoS saldırılarına karşı kendilerini korumaları olmazsa olmaz bir ihtiyaç” dedi. 

Online dünyadaki erişilebilirliğini ve dolayısıyla itibarını güvence altına almak isteyen tüm markaları, DDoS saldırılarına karşı güvenlik yatırımlarını sağlamlaştırmaya çağıran Melih Artar, erişilebilirlikle ilgili sorunlarla karşılaşma riskini en aza indirgemek isteyen markaların, özellikle katmanlı DDoS çözümlerini tercih etmesi gerektiğinin altını çizdi. Artar, aksi takdirde günü kurtarmaya yönelik yaklaşımların, online markaları rekabetin gerisinde bırakacağını ve kendilerini pazarlamadan hizmet kalitesine tüm yatırımlarının zayi olmasına giden yola sürükleyeceğini söyledi.