banner1116
x

AİSİN, DİJİTALLEŞME YATIRIMLARININ KAZANIMLARINI PAYLAŞTI

Aisin Otomotiv Türkiye Başkanı Murat Ayabakan, "Dijitalleşen Sanayicilerin Tecrübe Paylaşımları" programında dijitalleşme yatırımlarıyla elde ettikleri kazanımları anlattı.

AİSİN, DİJİTALLEŞME YATIRIMLARININ KAZANIMLARINI PAYLAŞTI
Endüstri 40 Zirvesi

Aisin Otomotiv Türkiye Başkanı Murat Ayabakan, ProManage'ın ST Endüstri Radyo’da yayınlanan programına konuk oldu ve dijitalleşme yatırımının yüksek kazanımlarına dikkat çekti.

SEKTÖRLERİN YOLCULUKLARINA REHBERLİK EDİYOR

Yeni endüstri çağının akıllı fabrikalarına öncülük eden ve sanayinin gelişiminde rol üstlenen ProManage, ST Endüstri Radyo iş birliğiyle hayata geçirdiği ‘‘Dijitalleşen Sanayicilerin Tecrübe Paylaşımları’’ program dizisiyle sektörlerin dijitalleşme yolculuklarına rehberlik ediyor.

Fark yaratan dijitalleşme yatırımlarını yöneterek sektörlerinde öne çıkan şirket yetkililerinin deneyimlerini paylaştığı program, başta KOBİ’ler olmak üzere pek çok farklı sektörden üreticiye dijitalleşmenin yol haritası ve kazanımları konusunda ışık tutuyor.

Sanayinin bel kemiğini oluşturan otomotiv sektörünü de gündemine taşıyan programda; Toyoto Group bünyesinde yer alan Aisin Otomotiv Türkiye Başkanı Murat Ayabakan, dijital dönüşümle yakaladıkları başarıları anlatarak sektördeki firmalar için ilham verici bilgiler paylaştı.

"DAHA REKABETÇİ OLMAK VE DAHA YÜKSEK VERİM ELDE ETMEK İSTEDİK"

Dijitalleşmede ilk adımların atılmasında en doğru veriye ulaşma gereksiniminin etkisinden bahseden Ayabakan, yatırım kararı almalarındaki nedenleri şöyle özetledi:

"Japon sistemi tamamen insan kontrolünde otomasyon ve hız üzerine kurulu bir sistem. Bu sistemin belli başlı alt kırılımları mevcut. Ayrıca bu kırılımların sürekli olarak iyileştirilmesi ve geliştirilmesi gerekiyor. Japon sistemi üzerine inşa edilen üretim organizasyonlarında sistem kendi kendine yetecek şekilde tasarlanıyor. Sadece bazı temel yazılımlarla veri toplamak ve bunu günlük olarak proses etmek faydalı olarak kabul ediliyor. Biz, verilerin manuel olarak kaydedilmesinin hataları da beraberinde getirdiğini deneyimledik. İşletme olarak gerçek verilerle çalıştığımızı sanırken aslında manipüle edilmiş verilerle çalıştığımızı gördük. Örneğin; gelen verilere göre verimlilik çok iyi görünürken kârlılığa bakıldığında beklenen rakamlara erişemediğimizi, hurda rakamları düşük görünürken fabrika turlarında hurda bunkerlerinin çok dolu olduğunu fark ettik. Dolayısıyla verilerin insan eliyle değil doğrudan kaynağından, gerçek zamanlı ve online olarak temin edilmesi gerekiyordu. Doğru veri ihtiyacına ek olarak, hem zamanla artan müşteri ve üretim potansiyeli hem de otomotiv sektörünün Endüstri 4.0 ile birlikte çok daha talepkâr olmasının etkisiyle manuel yöntemler yerine bilgi teknolojilerini tercih etmeye karar verdik. Burada yine Japon kültürünün getirmiş olduğu ‘adım adım iyileştirme’ yöntemini tercih ettik. Amacımız kendi sistemimizin, anahtar teslim bir MES ile birleştirilmiş ERP sisteminin getirilip kurulmasıydı. Uzun süre firmaları birbirleriyle karşılaştırdık, analizler yaptık ve en sonunda 2013 yılında ProManage sistemiyle yola çıkma kararı aldık. Bu sistem, 2014 yılında fabrikamızda kullanıma geçti."

"ÇALIŞANLARA İHTİYACI İYİ ANLATMAK GEREKİYOR"

Rekabetin olduğu her sektörde verinin toplanması ve işlenmesinin kilit önem taşıdığına dikkat çeken Ayabakan, dijitalleşme sürecinde karşı karşıya kaldıkları problemleri ve üstesinden geldikleri engelleri anlattı.

Hiçbir değişimin ve dönüşümün kolay olmadığını ve dijitalleşmenin üretim tesislerinde iş yapış şekillerinin değişmesi anlamına geldiğinin altını çizen Ayabakan, "Çalışanlar, bir konfor alanı içinde bildikleri şekilde iş süreçlerini yönetiyor. Dijitalleşme kararı alındığında ise mevcut sisteme alışan çalışanlar için değişimin kendisi başlı başına bir probleme dönüşüyor. Kimileri değişime açık oluyor ve değişimin öncülüğünü yapıyor; kimileri ise çekimser kalıyor ve nötr davranıyor. Bazı çalışanlar ise değişime tamamen olumsuz yaklaşıyor. Bu noktada, çalışanlara dijitalleşme ihtiyacının gerekliliğini iyi anlatma şartı doğuyor. Sürece kendi açımızdan baktığımızda, Aisin Türkiye için değişimin beklenenden daha kolay gerçekleştiğini söyleyebiliriz. Ekibimizde Kaizen mantalitesi olarak adlandırılan ilerlemeye ve yenilikçiliğe açık bir ruh hakim. İnovasyon kültürünü benimseyen bir iş gücüyle çalıştığımız için sisteme rahat adapte olduk ve faydalarına hızlı ulaştık. Önceden maliyetleri görmek için ay sonunu beklerken şimdi istediğimiz zaman tek bir tıkla tüm verilere ulaşabiliyor, bakım maliyetlerini, ürün maliyetlerini ve kârlılıkları analiz edebiliyoruz." şeklinde konuştu.

"ÇALIŞMA KÜLTÜRÜMÜZE PROAKTİF BİR YAKLAŞIM KAZANDIRDI"

Üretim Yönetim Sistemi MES sayesinde elde ettikleri kazanımlar hakkında bilgiler veren Ayabakan, sistem ile gelen ilk sonuçların beklediklerinden daha etkileyici ve şaşırtıcı olduğunu dile getirdi.

En küçük bir hamle ile dahi istedikleri hedeflere ulaşmalarının büyük ölçüde kolaylaştığını dile getiren Ayabakan, "Örneğin; herhangi bir verimlilik verisini analiz etmek, kalıp ömrüyle ilgili bir bilgiyi veya baskı sayısını görmek için aylık toplantıları beklemek zorunda kalmamaya başladık. Bu sayede giderek proaktif bir perspektif kazandık. Bu durum bize bazı ürünlerimizde istediğimiz kârlılık ve verimlilik seviyesinde olmadığımızı gösterdi. ProManage, anlık ve şeffaf bilgiler sağladığı için sürece hızlı bir şekilde müdahale edebilme şansı elde ettik. Sonuç olarak ProManage ile olan ortaklığımız, Aisin Türkiye’ye diğer Aisin fabrikalarından farklılaşmasını sağlayan bir yetkinlik kazandırdı. Aisin Global’in 2030’a kadar MES gibi dijital altyapıları kullanacaklarını duyurdukları bugünlerde, çok daha önceden böyle bir adım atmanın haklı gururunu yaşıyoruz." ifadelerini kullandı. 

Ayabakan, 2014'ten bugüne ciro artışından yeni işlere kadar büyük kazanımlar elde ettiklerini vurgulayarak, müşterileri tarafından aldıkları ödüller ve portföylerine ekledikleri yeni işlerin bu kazanımların önemli bir göstergesi olduğunu söyledi.

"MES, YALIN ÜRETİMDE REKABET AVANTAJI SAĞLIYOR"

Kullanılan araçların yalın üretim tekniklerinde maliyeti azaltma anlamında önemli katkılar sağladığına dikkat çeken Ayabakan, "Biz, daha önce yerinde izleme yaparak verileri manuel olarak kaydediyorduk. MES, bu işlemi yaparken verileri doğrulamamızı sağlayacak malzemeleri sunmaya başladı. Sistem; daha uzun süreli verileri alıp kendi yaptığımız gözlemlere uyan ve uymayan noktaları karşılaştırıp problemleri daha fazla detaylandırabilme şansı veriyor. Hataları yakalayabiliyor ve sorunları tespit edebiliyoruz. MES sistemi, onun sağladığı verilerin üstüne ilave ederek ve diğer dijitalleşme kanallarını da kullanarak veri toplamamıza yardımcı oluyor. Bu durum bir üretim sürecindeki en ince ayrıntıyı görmemizi ve üretim stratejimizi daha efektif kurgulamamızı sağlıyor. Bizi daha rekabetçi kılıyor, iş kaybetmemizi önlerken aksine yeni işler almamızda belirleyici oluyor. Sistemin şeffaf olması da verimliliği artırırken kalitenin de standartlaşmasını sağlıyor." diye konuştu.

Sistemle elde ettikleri veriler ile kayıp duruşlarına anında müdahale edebildiklerini, kalıp değişimlerinin süre olarak fark ettiği makinalarda sorgulayabildiklerini ve nedenlerini görebildiklerini kaydeden Ayabakan, "MES, sanayicilere tam da nereye bakması gerektiğini söylüyor ve doğru adımları atması için gerekli veriyi sunuyor." dedi.

"KAİZEN VERME ORANIMIZ YÜZDE 19 ARTTI"

Söz konusu yatırımlar ile mavi ve beyaz yaka çalışanların iş hayatında yaşadıkları değişimi de aktaran Ayabakan, çalışanların ilk başta zorlandığını ancak sistemin faydalarını doğru anlatmaları neticesinde MES sisteminin kuruluşundan itibaren Aisin Türkiye’deki Kaizen verme oranının yüzde 19 arttığını vurguladı.

Çalışanların sistemi benimsediklerini, faydalarını gördüklerini ve daha fazla Kaizen vermeye başladıklarına dikkat çeken Ayabakan, bilhassa KOBİ'lerin bilişim sistemlerine ihtiyaçları olduğunu dile getirdi.

"Dönüşüm konusunda yatırım maliyetinden çok ileriye dönük elde edilecek kazanımlar düşünülmeli" diyen Ayabakan, endüstrinin kalkınabilmesi adına bilinmezlikten ziyade iş ortaklarıyla akılcı dijital dönüşüm adımlarının atılması gerektiğinin altını çizdi.

PERŞEMBE GÜNLERİ ENDÜSTRİ RADYO'DA 

Doruk Yönetim Kurulu Üyesi ve ProManage Corporation Genel Müdürü Aylin Tülay Özden ile ProManage Müşteri Başarısı Yöneticisi Murat Uruş'un moderatörlüğünü üstlendikleri "Dijitalleşen Sanayicilerin Tecrübe Paylaşımları" programı, her perşembe günü sabah 09.00-10.00 ve akşam 20.00-21.00 saatleri arasında ST Endüstri Radyo'da yayınlanıyor.

Programın kayıtlarına ise podcast olarak ST Endüstri Radyo’nun web sitesinden ve video olarak ProManage YouTube kanalından ulaşılabiliyor.


 

Güncelleme Tarihi: 14 Eylül 2021, 16:50
YORUM EKLE

Radyo

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler