Deloitte tarafından gerçekleştirilen 2021 Küresel Pazarlama Trendleri anketi doğrultusunda, şirketlerin yüzde 70’inden fazlası müşterileriyle kurdukları bağları dijital çözümlerle güçlendiriyor.

YÜZDE 63'Ü DİJİTAL DİYOR

Araştırma, şirketlerin yüzde 63’ünün salgın sonrasında  teknolojiyi daha sık kullanmayı planladığını gösteriyor.

Toplamda 2 bin 447 tüketici ve 405 firma yöneticisinin katılımıyla yapılan anket sonuçlarına göre, yöneticilerin yüzde 41’i teknoloji ve dijital platformlardan daha çok faydalanarak müşteri ihtiyaçlarının daha hızlı karşılanabileceğini belirtti.

Ankette, üst düzey yöneticilere 2021’de hangi alanların kritik fonksiyonları olacağı sorulduğunda en çok teknoloji ve pazarlama cevaplarının verildiği ortaya çıktı.

Yöneticiler, şirketlerinin yüzde 68 oranında teknoloji, yüzde 63 ise dijital stratejileri ile ön plana çıkacağını ifade etti.

"ÖNCELİĞİ DİJİTAL PAZARLAMAYA VERİYORLAR"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, yeni normalin iş yapış modellerini değiştirdiğini ve dijital pazarlamanın stratejik bir öneme sahip olduğunu belirtti.

İşletmelerin, koronavirüsün tüketici davranışları üzerinde yarattığı etkinin bir sonucu olarak pazarlama stratejilerinde önceliği dijital pazarlamaya verdiklerine dikkat çeken Bülbül, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Dijital pazarlama yatırımlarına ağırlık veren işletmeler, müşteri sadakati konusunda kalıcı avantajlar sağlıyor. Yeni normalde dijital dünyanın dinamiklerini yakalayan ve senaryoyu iyi okuyan şirketler kazanacak. EG Bilişim Teknolojileri olarak buradaki rolümüz, doğru tarafta olan ama yanlış yöne bakan şirketleri, sonuç odaklı dijital pazarlama stratejileriyle hedefledikleri sonuçlara ulaştırmak." dedi.