Demiryolu sektöründe enerji kalitesini etkileyen birçok faktör bulunuyor. Çeşitli tip ve güçteki cer vasıtalarından (çekici) kaynaklanan harmonikler ve cer geri dönüş akımının önemli bir bölümünün toprak üzerinden sağlanması nedeniyle sistem topraklamasında yaşanan sorunlar enerji kalitesini bozuyor. Ülkemizde ve dünyada hem konvensiyonel hem de hızlı tren hatlarında enerji kalitesini artıran çözümleriyle öne çıkan Elektra Elektronik, 8-10 Mart tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek Eurasia Rail Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı’nda 2’nci Hall, A701 numaralı stantta yerini almaya hazırlanıyor.

HAREKET’TEN 2200 TONLUK PALETLİ VİNÇ YATIRIMI HAREKET’TEN 2200 TONLUK PALETLİ VİNÇ YATIRIMI

Ürettiği trafolar, sistemi katener ve şebekeden izole etmek için kullanılıyor

Demiryolu sektöründe enerji kalitesini artıran çözümler sunduklarını belirten Elektra Elektronik Satış Direktörü İlker Çınar, “Demiryollarının ulusal şebekeden etkilenmemesi için kendi enerji kaynaklarına sahip olması önemli. Harmonik filtre kullanımı ve topraklama sisteminin sürekli izlenerek denetim altında tutulmasını sağlamak da bir diğer çözüm. Elektra Elektronik olarak ürettiğimiz DynamiX Aktif Harmonik Filtre ile raylı sistem çözümlerinde şebeke girişlerindeki yük dengesizliğini ve reaktif enerjiden kaynaklı sorunları ortadan kaldırıyoruz. Ürettiğimiz trafolar da sistemi katener ve şebekeden izole etmek için kullanılıyor.” şeklinde konuştu.

CE işaretli ve Avrupa standartlarına uygun trafoları Çin’de de tercih ediliyor

Elektra Elektronik olarak ürettikleri transformatörler ile demiryolu sektörüne özel çözümler sunduklarını açıklayan İlker Çınar, “Raylı sistem transformatör ürün gruplarımız arasında izolasyon transformatörleri, şebeke ve katener izolasyon trafoları ile teknik bina yükseltici ve indirici trafoları bulunuyor. CE işaretli ve Avrupa standartlarına uygun bir şekilde üretilen trafolarımız Türk mühendisler tarafından tasarlanarak ülkemizde üretiliyor, Türkiye’deki ve dünyadaki projelerde kullanılıyor. Ülkemizde gerçekleştirdiğimiz demiryolu referans projelerimiz arasında Konya-Ankara yüksek hızlı tren hattı, IKZ (Irmak-Karabük-Zonguldak) hattı, İzmir (Selçuk-Çamlık) hattı, EKB (Eskişehir-Kütahya-Balıkesir) hattı, SAKA (Samsun-Kalın) hattı, BAME (Bandırma-Balıkesir-Menemen) hattı olmak üzere birçok istasyon yer alıyor.” dedi.

43 yıllık tecrübe, çok yönlü çözüm ve gelişmiş mühendislik 

Müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda ekipman ve malzemelerin tasarımını, üretimini ve tedarikini sağlayarak dokümantasyon sürecini gerçekleştirdiklerini ifade eden Çınar, “Talep durumunda verdiğimiz malzemelerin saha montaj-test ve devreye alma işlerinin anahtar teslimini de yapıyoruz. Sektöre sağladığımız çok yönlü çözüm, gelişmiş mühendislik ve 43 yıllık tecrübemiz ile rakiplerimizden farklılaşıyoruz. Tüm çalışmalarımız neticesinde Türkiye’de mevcut çok sayıda projenin yanı sıra dünyada da sıklıkla tercih ediliyoruz. Yurt dışında en büyük demiryolu projemiz Çin’de bulunuyor. Etiyopya, Cezayir, Slovenya gibi ülkelere transformatör ve kabinler gönderdik. Önümüzdeki dönemde de raylı sistemlere yönelik ürünlerimizin satışına ve pazarlamasına tüm dünyada ağırlık vereceğiz.” dedi.

Türkiye’nin en önemli sektör fuarında ürün ve çözümlerini tanıtacak

Türkiye’deki demir yolu ve hafif raylı sistemler sektörüne yönelik en önemli fuar olan Eurasia Rail İstanbul 2023 Fuarı’na bu yıl dördüncü kez katılacaklarını belirten Çınar, “Eurasia Rail, ülkemizin yanı sıra raylı sistemlere yönelik Avrupa ve Asya kıtalarını kapsayan en önemli fuarlardan biri. Bu yıl 10.kez düzenlenecek bu fuarda sektörün en önemli şirketleri, sektör profesyonelleri ve T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve Devlet Demiryolları alt şirketleri yer alıyor. 8-10 Mart tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek Eurasia Rail İstanbul 2023 Fuarı’nda 2’nci Hall’de A701 numaralı standımızla yer alarak, ülkemizde ve dünyada hem konvensiyonel hem de hızlı tren hatlarında yer alan ürün ve çözümlerimizi tanıtacağız.” diyerek sözlerini tamamladı.