Ekol360 tarafından "2023 E-Ticaret Rehberi: Trendler, Zorluklar ve Fırsatlar" başlıklı rapor hazırlandı. E-ticaretin 2022 yılında global ölçekte yaşadığı gelişmeleri gözler önüne serdiği rapor, aynı zamanda 2023 yılına ilişkin ve sektörün geleceğine dair de önemli ipuçlarını bünyesinde barındırıyor.

E-TİCARET SEKTÖRÜNÜN 2023 YILINDA YÜZDE 8,9 BÜYÜMESİ BEKLENİYOR

Söz konusu raporda, dünya genelinde 5,8 trilyon dolar gelir elde eden e-ticaret sektörünün, 2020 yılındaki yüzde 26,7’lik büyüme rekorunun ardından 2021 yılında yüzde 16,8, 2022 yılında küresel ekonomide yaşanan resesyon sebebiyle bir miktar azalarak ise yüzde 7,1’lik bir büyüdüğüne dikkat çekilerek, sektörün yeni normalinin yavaş ama istikrarlı büyüme olduğu belirtildi. Raporda ayrıca 2023 yılında beklenen büyüme oranının yüzde 8,9 oranında olduğu ifade edildi.

Dünya genelinde 2022 yılında 900 milyar dolara ulaşan sınır aşırı e-ticaretin 2023 yılında 1,1 trilyona ulaşacağı tahminine yer verilen raporda, bu büyümenin ardında Alibaba, Amazon ve eBay gibi uluslararası pazar yerlerinin artan popülerliği ile birlikte lojistik ve ödeme sistemlerinde yaşanan gelişmelerin olduğu belirtiliyor.

BÜYÜMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR

Raporda öne çıkan kısımlardan bir diğeri ise, "E-ticaret Büyümesine Stratejik Yaklaşımlar" başlığı altında; Almanya, ABD ve Brezilya’nın e-ticarette önde gelen ülkeler haline gelmesinin çevrim içi varlıklarını artırmaya çalışan işletmeler için eşsiz fırsatlar ve zorluklar yarattığına işaret edilmesi oldu. İşletmelerin Kuzey Amerika’ya genişleyerek, bölgedeki çevrimiçi entegre ekosistemin sağladığı çok kanallı fırsatları değerlendirebileceği de belirtilirken; Brezilya ve Kanada ile sınır aşırı ticaret fırsatları sayesinde büyüme ve genişleme potansiyellerini artırabilecekleri vurgulandı. Almanya'nın e-ticaret pazarının istikrarlı büyüme, bölgesel genişleme fırsatları ve olgun bir müşteri tabanı sunması ve Avrupa e-ticaret pazarındaki büyük payı sayesinde de çevrimiçi faaliyetlerini genişletmek isteyen işletmeler için gelişmiş lojistik ve entegre altyapıya erişim sağladığı bilgisine de raporda yer verildi.

2023 E-TİCARET TRENDLERİ

E- ticaret sektöründe 2023 yılında takip edilmesi gereken önemli trendlerin de yer aldığı raporda başlıklar çoklu kanal, sosyal ticaret, döngüsel ticaret, yeni nesil dijital tedarik zinciri uygulamaları olarak sıralandı. 

"TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI" "TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI"

Sosyal medyanın ve e-ticaretin birleşmesinin markalara yeni büyüme fırsatları yarattığına dikkat çekilen raporda, dünya genelinde sosyal medya platformlarından yapılan satışların 2022 yılında 992 milyar dolara ulaştığı bildirilirken, ABD ve Çin pazarında yaşanan gelişmeler de örnek olarak gösterildi.  ABD’de 2022 yılında 45 milyar dolar olan sosyal ticaret perakende gelirlerinin 2025 yılında 80 milyar dolara ulaşacağı tahmininde bulunan rapor, ayrıca Çin’in çevrimiçi canlı yayın satış pazarının üç yıl içerisinde üç milyar dolardan 171 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor.