TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax Kurucu CEO’su Cenk Çiğdemli, e-ticaret sektörünün 2023 ilk yarıyıl büyüme rakamlarını açıkladı. Ticimax E-ticaret Sistemleri’nin altyapısını sağladığı 15 binden fazla e-ticaret sitesinden aldıkları verilere ilişkin açıklamada bulunan Çiğdemli, 2023 yılının ilk 6 ayında en çok sipariş veren illerin sırasıyla; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli olduğunu ve alanına göre en çok satış yapan sektörlerin sırasıyla; tekstil ve giyim, ayakkabı, gıda, kozmetik, kitap, bebek çocuk ürünleri, tesettür giyim olduğunu söyledi. En çok tercih edilen ödeme yönteminin kredi kartı olduğunu söyleyen Çiğdemli, kredi kartını kapıda nakit ve kredi kartıyla ödemenin takip ettiğini, ardından havale yönteminin geldiğini söyledi.

SİPARİŞ SAYISI 2,378,018 ADEDE YÜKSELDİ 

15 bin e-ticaret sitesinden alınan verilere göre, e-ticaret sipariş adetlerinde yıllara göre ilerleme şu şekilde oldu;  2020 ilk yarısında 1 milyon 682 bin 462 adet olan sipariş sayısı, 2021 yılında 2 milyon 96 bin 665 adete, 2022 yılında 1 milyon 987 bin 436 adete, 2023 ilk yarısında ise 2 milyon 378 bin 18 adede yükseldi.

"TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI" "TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI"

2022 ilk yarısında en çok ciro yapan 3 sektör sırasıyla ayakkabı, tekstil- giyim ve gıda sektörleri olurken; yine aynı dönemde en çok ciro yapan 3 sektör sırasıyla ayakkabı, tekstil-giyim ve otomotiv yedek parça sektörleri oldu. En çok sipariş verilen gün ise son 3 yıldır olduğu gibi salı günü oldu.

Yıllara göre web trafiği rakamları ise şu şekilde açıklandı; 2020 yılı ilk yarısında web trafiği 1,5 milyar iken; 2021 yılında 3,6 milyara, 2022 yılında 5,2 milyara, 2023 ilk yarısında ise 5,5 milyara yükseldi.

İKİNCİ YARIYILDA EN AZ YÜZDE 50 BÜYÜME BEKLENİYOR

2023 yılının ikinci yarısında da sektörel büyüme grafiğinin yukarı yönlü bir seyir izleyeceğini öngören Çiğdemli, “2023 ikinci yarısında, okul alışverişi, Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı alışverişleri gibi özel kampanya ve alışveriş festivallerinin olduğunu göz önünde bulundurursak, hem sipariş adetleri hem de cirolar bazında ilk yarıyıla kıyasla en az yüzde 50 oranında bir büyüme olacağını tahmin ediyoruz” dedi.