Türkiye’de üretim sektörleri, dijitalleşmeye yaptıkları yatırımlarla dönüşüm süreçlerinde önemli mesafe kat etti. Son beş yılda dijital teknoloji yatırımlarının en büyük bölümünü gerçekleştiren sektörler arasında yüzde 13 ile giyim ve moda, yüzde 12 ile ayakkabı ve aksesuar, yüzde 11 ile beyaz eşya ve küçük ev aletleri, yüzde 10’ar oranla market-gıda ve elektronik öne çıkıyor. Bu sektörler, dijital altyapılarını güçlendirerek operasyonel kabiliyetlerini artırıyor ve küresel rekabet ortamında öne çıkıyor. Endüstriyel haberleşme alanında faaliyet gösteren Japonya merkezli CLPA (CC-Link Partner Association) da geliştirdiği CC-Link IE TSN teknolojisiyle üretim süreçlerini hızlandırarak, verimliliği artırıyor ve fabrikalara ihtiyaç duyduğu esnekliği sağlıyor.
“YÜKSEK REKABETLİ SEKTÖRLERDE SENKRONİZE ÜRETİM ALTYAPILARI BÜYÜK ÖNEM TAŞIYOR”
Sanayide dijital dönüşümün, günümüzde sürdürülebilir büyümenin temel koşulu haline geldiğini söyleyen CLPA Türkiye Müdürü Önder Şenol, “Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde esnek, yüksek hızlı ve senkronize üretim altyapıları büyük önem taşıyor. CLPA olarak sunduğumuz CC-Link IE TSN teknolojisi, saniyede 1 gigabit veri iletişim hızı sayesinde üretim hatlarında fark yaratan bir performans sağlıyor. Standart sistemlere göre 10 kata kadar daha hızlı veri iletimi sunan bu yapı, tüm cihazların aynı ağ üzerinden senkronize biçimde haberleşmesini mümkün kılıyor. Böylece üretim süreçleri daha verimli, hatasız ve çevik hale geliyor. Dijital yatırımlardan elde edilen geri dönüşler de bu tabloyu destekliyor. XSIGHTS tarafından hazırlanan ‘Dijital Dö nüşümde Öncü Sektörler’ araştırmasına göre; beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü yüzde 37, elektronik sektörü yüzde 21, ayakkabı ve aksesuar sektörü yüzde 20 oranında yatırım getirisi sağlıyor. Bu oranlar, teknoloji yatırımlarının doğrudan iş sonuçlarına etkisini açıkça ortaya koyuyor” dedi.
“BAŞARIYI HEDEFLEYEN ŞİRKETLER, DİJİTAL DÖNÜŞÜM HARİTASINI BELİRLEMEK ZORUNDA”
Artık her sektörde karşımıza çıkan dijitalleşmenin sürdürülebilir bir başarıya dönüşmesi için üretim süreçlerine de entegre edilmesi gerektiğine değinen Şenol, “Dijital dönüşümde başarıya ulaşmak isteyen şirketlerin, dönüşüm nedenlerini net biçimde tanımlaması ve bu süreci yönetecek stratejik yol haritalarını oluşturması gerekiyor. Sadece bugünü yönetmeye odaklanmak yeterli olmuyor. Aynı zamanda geleceğe hazırlanmak da uzun vadeli başarı açısından belirleyici ha le geliyor. Mevcut durumun analiz edilmesi, olası risklerin ve fırsatların dikkatle değerlendirilmesi, dönüşüm sürecini daha sağlam bir zemine oturtur. Şirketler dijitalleşme yolculuğu boyunca farklı dönemlerde çeşitli zorluklarla karşılaşabilir. Bu nedenle dijitalleşme, süreklilik taşıyan bir yönetim anlayışıyla ele alınmalı. Türkiye’de sanayinin bu alanda ivme kazanması için, işletmelerin önündeki yapısal engellerin kaldırılması ve yatırım süreçlerinin desteklenmesi kritik önem taşıyor. Atılacak doğru adımlar hem şirketlerin hem de ülkemizin uluslararası pazarlardaki konumunu güçlendirecektir. CLPA olarak biz de üretim altyapılarını ileriye taşıyacak haberleşme teknolojilerimizle bu dönüşüm sürecine sağladığımız aktif katkılarımızı artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.