Dijital taşımacılık platformu Diginak, depremden etkilenen bölgelerde çalışan ve deprem dolayısıyla yaşadıkları şehri terk etmek zorunda kalan lojistik profesyonellerini desteklemek üzere “Sıfırdan Başlayalım” sosyal sorumluluk projesini başlattı. Sürdürülebilirlik çerçevesinde depremzedelere yarar sağlamayı hedefleyen Diginak, işini kaybeden lojistik sektörü profesyonellerine “Pro-Forwarder Eğitim Programı ile Kendi lojistik işinin sahibi ol” çağrısı yapıyor. 

Türkiye’yi yasa boğan deprem sonrasında depremzedelere destek olmak amacıyla herkesin dört koldan seferberliği sürdürdüğünü belirten Diginak CEO’su Oğuzhan Karaca; hayatta kalmayı başaran ancak evlerinden ve işlerinden olan depremzedelerin en kısa sürede normal yaşamlarına dönebilmeleri için destek olunması gerektiğini, yardımlar dışında iş dünyası olarak üzerlerine "sürdürülebilir politikalar ve projeler geliştirmek" gibi bir görev daha düştüğünü söyledi.

LOJİSTİK PROFESYONELLERİ İÇİN EĞİTİM PROGRAMI

Dayanışmanın sürekliliğine dikkat çeken Karaca; birçok kişinin, şirketin ve kurumun, deprem sonrası birlik beraberlik ve dayanışma ruhu ile yardım kampanyası düzenlediğini, bu yardımların ulaştırılmasında ise lojistikçilerin sahada yer alarak adeta seferber olduklarını söyledi. Ancak, "Lojistik firmalarının sorumlulukları bununla sınırlı değil." diyen Karaca, sosyal sorumluk projeleri ile de hızla yaraların sarılmasının sağlanması gerektiğini söyledi. Diginak bünyesinde oluşturdukları afet sonrası dayanışma grubu ile “Sıfırdan Başlayalım” sosyal sorumluluk projesini hayata geçirmeye karar verdiklerini söyleyen Karaca, istihdamın sürekliliğini sağlamak, açığa çıkacak işgücünü ve o bölgelerde oluşacak istihdam ihtiyacını desteklemek için stratejik iş ortaklarıyla yeni programlar da gerçekleştireceklerini söyledi.

"Lojistik Maliyetleri ve Tedarik Zinciri Verimliliği Yatırımda En Temel Kriterler" "Lojistik Maliyetleri ve Tedarik Zinciri Verimliliği Yatırımda En Temel Kriterler"

Pro-Forwarder Eğitim Programı hakkında bilgilendirmede bulunan Oğuzhan Karaca, eğitim programının yurtiçi karayolu taşımacılık işinde başarılı bir forwarder işletmesine sahip olmak için gereken teorik ve pratik bilginin sunulduğu bir iş ve meslek edindirme eğitim programı olduğunu; eğitim programının öncelikle deprem bölgesinde evleri zarar görmüş ve mevcut çalışma düzeni bozulmuş lojistik profesyonelleri için olduğunu söyledi. En az 3 yıl süresince lojistik firmalarda satış ve/veya araç tedarik departmanlarında profesyonel olarak çalışan ve kendi işini kurmak isteyen profesyoneller için tasarlanmış olduğunu söyleyen Karaca, eğitim programına katılan lojistik profesyonellerinin programın ve mentorluğun ardından kendi şahıs şirketlerini açarak, yurtiçi kara yolu taşımacılığı işinde «Yük sahibi» ile doğru «Taşımacıyı» buluşturarak, taşımayı yönetecek ve bu hizmetten ticari gelir edecek hale getirmek istediklerini söyledi.

ÜCRETSİZ EĞİTİM VE H1 YETKİ BELGESİ DESTEĞİ

DIGINAK | Dijital Nakliye olarak; eğitim programını başarılı bir derece ile tamamlayan katılımcılara, Ulaştırma Bakanlığı'ndan alınacak “H1 Yetki Belgesi" bedelini karşılayarak güçlü bir destek sunacaklarını da söyleyen Karaca, ardından işlerini yönetmek için taşımacılık yönetim yazılımını ücretsiz olarak kullanımlarına sunacaklarını ve işlerine başlayabilmeleri için gerekli olan bireysel nakliyeci navlunlarını ödeyeceklerini söyledi. Bunların yanı sıra bu süreçte katılımcılara koçluk ve mentorluk yapacaklarını da belirten Karaca, ilerleme kaydeden katılımcılar için DIGINAK platformuna yeni üye olan müşterileri kendilerine atayarak cirolarına ve gelirlerine destek olacaklarının da altını çizdi.

Editör: Haber Merkezi