Kargo sektörünün önde gelen temsilcilerinden MNG Kargo, son 3 yıllık dönemde teknoloji yoluyla süreçlerini iyileştirmeye odaklanarak; aktarma merkezleri, şubeleri ve IT altyapısına yaklaşık 70 milyon TL tutarında yatırım gerçekleştirdi.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNDE YÜZDE 90 BAŞARI SAĞLADI

Covid-19 pandemisinin geride kalan sürecinde sosyal mesafe kurallarına uygun ve tüketicilerinin beklentilerini karşılayacak bir şekilde hizmetlerini sürdürebilmek amacıyla teknolojiye dayalı inovasyonları hızla geliştiren firmanın günlük işlem kapasitesi 700 bin adede yükselirken, yüzde 90 müşteri memnuniyeti sağlanarak önemli başarı elde edildi. 

Sektörde bir ilk olan Ar-Ge Merkezi’ni 2017'de faaliyet almasının ardından tüm süreçlerinde müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik gerçek zamanlı çözümler üretmeye odaklanan firma, 2018'de başlattığı teknoloji yatırımları doğrultusunda sunucu, ağ altyapısı ve depolama ünitelerini yeni teknolojilere yükseltti ve 5 kat kapasite artışı sağladı.

Aktarma merkezlerinin teknoloji altyapısı yenilenerek verinin merkezileştirilmesi ve eş zamanlı yönetilebilmesi mümkün hale gelirken, şube hatları ve bağlantı cihazları yenilendi ve saha operasyonlarında kullanılmak üzere 3 bin 500 yeni terminal alındı.

60 MİLYON TL'LİK YENİ YATIRIM PLANLIYOR

Son 3 yılda teknolojiye 70 milyon TL'lik yatırım gerçekleştiren firma, 2021 yılında aktarma ve teknolojik altyapı ağırlıklı olmak üzere 60 milyon TL tutarında yatırım gerçekleştirmeyi planlıyor.

"TEKNOLOJİYE DAYALI İNOVASYONLARIMIZI HIZLI GELİŞTİRDİK"

Düzenlenen online basın toplantısında açıklamalarda bulunan MNG Kargo Bilgi Teknolojileri, İş Geliştirme ve İnovasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Yoluaçık, “Pandemi sürecinde sunduğumuz hizmeti tüketicilerin beklentisine ve sosyal mesafe kuralına uygun olarak yerine getirebilmek için, teknolojiye dayalı inovasyonları çok hızlı bir şekilde geliştirdik. QR kod, şifre ve OCR teknolojisi üzerinden kimlik okutma ile temassız bir şekilde alıcılardan imza almadan çok daha hızlı teslimat yapmayı başardık. ‘Offline Teslimat’ uygulamamızla mobil hattın çekmediği kot farkı vb. olan noktalarda da teslimatlarımızı zamanında ve eksiksiz yapabildik." ifadelerini kullandı.

Gelecek dönemde de yeni teslimat modellerini destekleyen ve operasyonlarını mükemmelleştirmeyi hedefleyen dijital çözümler ve uygulamalar geliştirmeyi sürdüreceklerini kaydeden Yoluaçık, hizmet kalitelerini daha da yükselteceklerini ve yıllık bazda taşıdıkları paket sayısını sistematik olarak artıracaklarını ifade etti.

"HACKATHON YARIŞMASIYLA 10 PROJE SEÇTİK"

Diğer yandan yeni teknolojik fikirlere verdikleri önem doğrultusunda Temmuz 20202'de sektörde ilk kez hackathon yarışmasını düzenlediklerini belirten Yoluaçık, "Katılımcılar yarışmada MNG Kargo müşterilerinin kargo takibini daha kolay yapabileceği bir geliştirme önerisi ve müşterinin kargoyu daha hızlı ve kolay almasını sağlayacak bir geliştirme önerisi üzerine çalıştı. Gelen 120 projeden 10’u ilerlemeye değer bulundu. Notlu teslimat da bu projelerden biri…" şeklinde konuştu.