Pandemi nedeniyle kadrolarında herhangi bir küçülmeye gidilmediğini aksine artış olduğunu belirten Mars Logistics İnsan Kaynakları Direktörü Nihal Kansu, önümüzdeki dönemlerde istihdamı artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

"GÜCÜMÜZE GÜÇ KATMAYI SÜRDÜRECEĞİZ"

Mars Logistics, Türkiye’de ilk Covid-19 vakasının görülmesinin üzerinden 1 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen aldığı önlemlerle çalışanlarının sağlığı ve işin sürekliliğini sağlamak için planlı adımlar attı ve gerekli yatırımları yaparak sürece kısa zamanda uyum sağladı.

Çalışma modelini değiştirerek 2020 yılını verimli bir şekilde tamamlayan firmanın İnsan Kaynakları Direktörü Nihal Kansu, halihazırda bünyelerinde bin 530 çalışanın bulunduğunu dile getirerek, "Pandemi nedeniyle herhangi bir küçülmeye gidilmedi aksine geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 10 istihdamda artış oldu. Önümüzdeki dönemlerde de bu artışın devam etmesini, şu anda uyum içinde çalışan ekibimize yeni üyelerin katılmasıyla gücümüze güç katmayı hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

"TEKNOLOJİK YATIRIMLARLA UYUM SAĞLADIK"

Söz konusu süreçte aldıkları tedbirlere değinen Kansu, Türkiye'deki ilk vaka haberinin ardından 2019'da altyapı çalışmalarına başladıkları ve stratejik planlarına dahil ettikleri uzaktan çalışma modeli için 250 bin dolarlık teknolojik yatırım yaparak hızla devreye aldıklarını söyledi.

Uzaktan/evden çalışma modeline uygun olan departmanlarına her türlü imkanı sağlayarak bu modeli aktif hale getirdiklerini kaydeden Kansu, ofis çalışanları için teması nasıl azalttıklarını ise şöyle anlattı:

"Bu esnada işi gereği ofiste veya depolarda çalışması gereken arkadaşlarımız için ofislerimizi pandemi kurallarına uygun şekilde düzenledik. Yaklaşık yarım milyon TL’lik harcama ile ofis ortamlarında fiziksel düzenlemeler yaparak şube ve depolarımızda teması olabildiğince azalttık."

"EĞİTİMLERİMİZİ DİJİTALE TAŞIDIK"

Covid-19 öncesinde çalışanlara yönelik gerçekleştirdikleri ağırlıklı sınıf içi eğitimleri pandemi sürecinde online platformlara taşıdıklarını ifade eden Kansu, eğitim faaliyetleri konusunda yaptıkları çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi:

"Sınıf içi gerçekleştirdiğimiz eğitim içeriklerini online platformda olabilecek şekilde kurgulayarak çalışanlarımızla paylaşmaya başladık. Yeni başlayanlar için oryantasyon eğitimlerimizi, yönetim sistemleri ile ilgili bilgilendirme eğitimlerimizi online ve e-learning eğitim formatına çevirerek çalışanlarımıza ilettik.  Bu süreçte ağırlıklı olarak içinde bulunduğumuz dönemin şartlarına uyum sağlamamızı kolaylaştıran Koronavirüs Hakkında Bilinçlendirme Eğitimi, Pandemide Hastalara Evde Bakım İpuçları Eğitimi, Evde Kal Çocukla Kal Eğitimi, Pandemi Günlerinde ve Yeni Normale Dönüşte Duygusal Tepkilerimiz ve Psikolojik Sağlamlık Eğitimi, Sadece Nefes Al Eğitimi gibi konularda webinarlar gerçekleştirdik."

"HİBRİT ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ"

Gerek pandemi gerekse deprem kaynaklı endişeleri minimuma indirmek amacıyla gerçekleştirdikleri online etkinliklerin yanı sıra mesleki eğitimlere de devam ettiklerini aktaran Kansu, "Üç modülden oluşan Lojistik Okulu’nun ilk iki modülü olan Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi ve Taşımacılık Yönetimi eğitimlerini pandemiden önce sınıf içi eğitim ile gerçekleştirmiştik. Eğitimin son modülü olan Gümrük ve Dış Ticaret Uygulamaları eğitimini ise pandemi nedeniyle online olarak gerçekleştirdik" diye konuştu.

Hibrit çalışma modeliyle çalışmaya devam edeceklerini, altyapılarının bu modele uygun olduğunu dile getiren Kansu, zorlu zamanlarda çalışanlarının mutlu oldukları ortamlarda sağlıklı bir şekilde işlerini sürdürebilmelerinin önemini vurgulayarak sözlerini tamamladı.