Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) tarafından düzenlenen 5. Ortak Gelişim Kongresi, 9 Ekim 2018 Salı günü gerçekleşti. Bu yıl “Yeni Perakende” temasının işlendiği kongrede, perakendenin günümüze ve geleceğe göre şekillenen yeni düzenine, sektörün güncel durumuna, teknolojinin sektöre etkisine ve market ile gıda servis zincirlerindeki yeni formatlara değinildi.
2016 yılından bu yana GPD 5'inci Ortak Gelişim Kongresi’nin çanta sponsorluğunu üstlenen CHEP, perakende teşhir çözümü olan beacon teknolojisine sahip plastik çeyrek paletlerini tanıttı. 800’ü aşkın profesyonelin bir araya geldiği etkinlikte perakendenin, tüm tedarik zincirinde ve ekonomide yarattığı katkı, gerçekleştirdiği yenilik ve verimlilik çalışmaları detaylarıyla ele alındı. 

PLASTİK ÇEYREK PALETLER SAYESİNDE KAMPANYALAR KONUŞUYOR
Paylaşıma ve yeniden kullanıma dayalı sürdürülebilir iş modeliyle hizmet veren CHEP, ekipmanları üzerinde teknolojiye yatırım yaparak sektördeki dijital dönüşüme öncülük ediyor; daha bağlı, akıllı ve verimli tedarik zincirleri yaratıyor. CHEP’in bu doğrultuda kongrede tanıttığı plastik çeyrek paletleri, tüketici deneyimini iyileştiriyor ve tüketicilere yönelik bireysel hedefli iletişim yapılmasına imkan sağlıyor.
Bluetooth tabanlı beaconların yerleştirildiği CHEP çeyrek paletler, üzerindeki ürünler ile eşleştirilip aktif hale getiriliyor ve mağazaya gönderiliyor. Üretici veya perakendecilerin sadakat uygulamalarının yüklü olduğu tüketicilerin telefonlarına, ürünün yanına yaklaştığında kampanya bildirimleri iletiliyor. Böylece hızlı ve pratik bir şekilde tüketicilerin bu kampanyalardan kasada yararlanması sağlanıyor. 
Tedarik zincirinde akıllı çözümler sunarak perakende sektörüne hem verimlilik hem de satış anlamında önemli avantajlar sağladıklarını belirten CHEP Türkiye & Kuzey Afrika Bölge Direktörü Şafak Aktekin “Tüketicinin bir perakende mağazasında aradığı ürünü bulamaması rakip ürünlere yönlendirirken, markaya bağlılığı olan müşteriyi ise başka bir mağazaya yönlendiriyor. Mağazada ürün görünürlüğünü, bulunabilirliğini ve çeşitliliğini artırmak; sadık müşteri kazanmanın temel kriteri olarak karşımıza çıkıyor. Perakendecilerin yüzde 86’sının ilk önceliği ise ürün bulunabilirliği oluyor. Tüketici araştırmalarına göre her 4 kişiden 1’i o anda rafta ya da diğer teşhir alanlarında kendisine en çok görünen ürünü satın alıyor. Mağazadaki etkiyi artırmak, müşterilerin gözüne ve zihnine girmek, öne çıkarılmak istenilen markanın fark edilmesini sağlamak için alternatif çözümler bulunması gerekiyor. Bu faktörler göz önüne alınarak bluetooth tabanlı beaconların yerleştirildiği CHEP çeyrek paletler, tüketicinin dikkatini çekerek, ürünle kuracağı bağı sağlamlaştırıyor ve ürün satışını artırıyor.” dedi.