Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, korumacılık önlemlerinin pandemiyle birlikte daha da artış gösterdiği bu dönemde lojistik sektöründe yaşanan gelişmelerin ihracatçıların ve hedef ülkelerle ikili ticaretin menfaatine olacağını ifade etti.

Eskinazi, Türkiye’nin sürdürülebilir ihracat büyümesini yakalaması, 2023 yılındaki 226,6 milyar dolar hedefine ulaşabilmesi, ihraç ürünlerinin rekabet gücünün artırılması için lojistik sektörü ve altyapısının gelişmesinin büyük önem taşıdığını belirtti.

“LOJİSTİK MERKEZLERİNE VE İŞ BİRLİKLERİNE İHTİYACIMIZ VAR”

Pandemi sürecinde tedarik zincirinin kırılmasıyla beraber global lojistik sistemlerinin kilit önem taşıdığının yakından görüldüğünü belirten Eskinazi, Türkiye’nin dünya geneline hizmet sunan bir e-ticaret merkezi haline gelmesi yolundaki süreci ivmeleyecek lojistik merkezlerine ve e-ticarette iş birliklerine gereksinimi olduğunun altını çizdi.

“ÇİNLİ E-TİCARET PLATFORMUYLA İŞ BİRLİĞİ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”

Bu doğrultuda yeni nesil ticaret köprüleri oluşturulması gerektiğini belirten Eskinazi, yurt dışında kurulacak tedarik üslerinin özellikle e-ihracat yapmayı hedefleyen B2B firmaları için ayrı bir öneme sahip olduğunu dile getirdi.

EİB olarak dünya çapında ilk üçte yer alan Çinli e-ticaret platformuyla gıda özelinde yakında yeni iş birliklerine imza atacakları bilgisini vererek, Türkiye’nin ilk sanal fuarını başlatan birlik olarak önümüzdeki dönemde de birçok sanal heyet ve fuar projelerinin olduğunu söyledi.

“İHRACATÇILAR AÇISINDAN DÖNÜM NOKTASI OLACAK”

Özellikle lojistikte stratejik noktaların seçilmesi gerektiğini vurgulayan Eskinazi, bu bağlamda Orta Amerika’nın imalat, lojistik, kara taşımacılığı, depoculuk ve demiryolları açısından gelişmiş merkezi olan Chicago örneğini verdi.

Türk nüfusunun yoğunlukla yaşadığı bölgelerin tercih edilmesinin de stratejik bir hamle olabileceğini anlatan Eskinazi, lojistik merkezlerinin gerek ulaşım maliyetlerinde gerekse tedarikte sağladığı avantajlarla ihracatçılar açısından dönüm noktası olacağına vurgu yaptı.

“DUBAİ’DE YENİ BİR TTM KURULDU”

Eskinazi, ürünlerin tanıtılması, depolanması, lojistik ve finansal olarak hizmet sunularak pazara girişlerinin kolaylaştırılması amacıyla 7 ülkede faaliyetlerini sürdüren Türk Ticaret Merkezleri (TTM)’ne, son olarak Dubai’de mobilya sektörüne yönelik bir TTM’nin de eklendiğini sözlerine ekledi.