Gebze’de 100 bin metrekare depolama alanıyla e-ticaretin en büyük operasyon merkezlerinden birine sahip olan Hepsiburada, otomasyon ile büyük rekabet avantajı kazanıyor. Gebze tesisine yaptığı yatırımlarla müşteri siparişi verdiği andan itibaren 2 buçuk saat sonra hızlı bir şekilde ürünü çıkarıp, paketleyip müşterinin adresine kadar teslim edebildiklerini kaydeden Hepsiburada Operasyon Grup Başkanı Taner Timirci ile bir araya gelerek, Hepsiburada’nın yakın dönem yatırımlarını ve Lodamaster partnerliği ile sağladıkları kazanımları konuştuk.

Ürünleri nasıl ayrıştırıyorsunuz?

Operasyon sürecimizin önemli önceliklerinden biri, stok gidiş hızımıza bağlı olarak talep edilen stok miktarını en hızlı ve doğru şekilde çıkışa hazır hale getirmek. Dolayısıyla kabulü yapılan ürünler kategorilerine göre ayrıştırılarak konveyör ve ekipman ile depolanacağı adreslere gönderiliyor. Her katın sorumlusu bu ürünleri karşılayarak sistemin önerdiği lokasyona ürünleri adresliyor. Bu aşamadan sonra ise artık ürünler müşteri siparişine açık hale geliyor.

Lodamaster ile çalışmaya nasıl karar verdiniz? Hangi konuda onlardan destek alıyorsunuz?

Yeni depo yatırım kararı aldığımız noktada dışarıdan bir danışman yardımıyla deponun iç dizaynı çalışıldı. Bu danışmanlığın neticesinde deponun içindeki ürün akışının nasıl yapılacağı planlandı. O akışın neticesinde farklı firmalardan teklifler toplandı. Bizim iş ortaklarımızı belirlerken önceliğimiz, hizmet kalitesi ve güvenirlik. Fiyat, güvenirlik ve referanslarından dolayı Lodamaster’ı tercih ettik. Garanti süreci içerisinde de servis ve bakım konularında Lodamaster ile çalışma olanağımız oldu ve onların sayesinde ürünler müşterilere hızlı bir şekilde ulaştırılıyor.

E-ticarette otomasyonun önemi nedir? Sistemden yararlanmayan firmalar ne gibi durumlarla karşı karşıya kalıyorlar?

Hepsiburada olarak önceliğimiz, müşteri memnuniyeti. Bunu sağlayabilmek ve sunduğumuz hizmetleri sağlıklı bir şekilde yürütebilmek için otomasyon sistemlerine ihtiyaç duyuyoruz. E-ticarette otomasyon, envanter miktarını minimum seviyede tutup, envanter doğruluğunu artırıyor ve doğru sistem kurulmasıyla stoklama kapasitesini de çoğaltıyor. Operasyonların daha hatasız ve daha hızlı, dolayısıyla daha etkin ve verimli çalışması sağlanıyor. Verilerin daha doğru ve güvenilir olması, aynı zamanda tedarik zinciri planlama süreçlerinin etkinliğini de artırarak kaynakların daha etkin ve verimli kullanılmasına yardımcı oluyor. Otomasyon, standardizasyon sağlaması ve işletme giderlerinde tasarruf sağlaması açısından önemli. Otomasyon yapılmasıyla, klasik yöntemlerin uygulandığı depolara kıyasla işletme giderlerinde yüksek oranda tasarruf sağlanabiliyor. Sistemden yararlanmayan firmalarda depolamada alan ihtiyacının artması, katma değersiz işlerin çoğalması ve süreçlerin karmaşıklaşması söz konusu. Bununla birlikte iş gücü maliyeti ve diğer depolama maliyetleri de artar. Envanter etkin bir şekilde kontrol edilemez, müşteri ihtiyaçlarına beklenen kalitede cevap verilemez.

Hepsiburada’nın depo ve depo yönetimiyle alakalı gelecekteki planlarını paylaşır mısınız? 

Teknoloji ile birçok alışkanlık değişti. Bu değişim ile iş modelleri de gelişti ve yeniden şekillendi. Her geçen gün büyüyen ve gelişen online alışveriş, beraberinde yeni teknolojilerin ortaya çıkmasını ve sektörün dijitalleşmesini de sağlıyor. Yapay zekanın kullanılması e-ticaret için yepyeni bir dönemin geleceğine işaret ediyor. Gelişen dijital dünyayla müşterilerimize daha hızlı ve etkili hizmet sunmayı hedefliyoruz. Akıllı depo sistemleri, robotik sistemler, yapay zeka gibi yeni teknolojilerle sunduğumuz hizmetin kalitesini sürekli geliştirmeyi hedefliyoruz. Hepsiburada genişleme ve büyüme motivasyonu olan bir şirket.