Bosch Termoteknik Pazarlama Direktörü Ali Aktaş, dijitalleşme çalışmaları hakkında şunları söyledi: "Bosch Termoteknik Türkiye olarak üretim aşamasından son kullanıcıya ulaşana kadar tüm süreçte dijitalleşme adımlarının atılmasına oldukça önem veriyoruz. Dijital kültür, dijital üretim ve dijital raporlama adımları ile başladığımız dijitalleşme yolculuğumuz, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın dijital yetkinliklerini artırmak için çalışarak 360 derece bir bakış açısı ortaya koymamızı sağlıyor. Bu sayede, son teknolojiyi sadece uygulayan bir firma olmaktan ziyade bu alanda sektörün öncüsü oluyoruz.
ÜRÜNLERİMİZLE GELECEĞE BAĞLANIYORUZ
Günümüzde ağ bağlantılı teknolojiler yaşam konforunu artırırken, sağladıkları tasarrufla da ön plana çıkıyor. İnsan hayatını kolaylaştıran, yenilikçi tasarım ve üstün teknolojiye sahip ürünler geliştiriyoruz.. Örneğin, Bosch markamızla EasyControl, Buderus markamızla Logamatic TC100 akıllı oda kumandalarımız sayesinde, kullanıcılar evin farklı alanlarını kullanıcı dostu dokunmatik ekran üzerinden diledikleri ortam sıcaklık derecesine ayarlayabiliyor. Akıllı oda kumandaları, kendiliğinden öğrenme ve Geo-fencing modlar gibi akıllı fonksiyonları sayesinde kullanıcılar için ısıtma sisteminin en verimli şekilde kullanmalarını sağlamamızın yanı sıra enerji tasarrufu elde edilmesine de yardımcı oluyoruz. Kullanıcıların yaşam kalitesini ve konforunu artıran yenilikçi teknolojilerle donatılmış cihazlarımızla ilgili memnuniyet verici geri dönüşler alıyoruz. Gelecekte akıllı ürünlerin kullanımının artarak yaşamın ayrılmaz bir parçası haline geleceğine inanıyoruz ve bu nedenle biz de geleceğe yönelik ciddi yatırımlar yapıyoruz.
OTOMASYON, DİJİTAL FABRİKA VE BÜYÜK VERİ UYGULAMALARI
Yeni nesil bağlanabilir ürünlerimize ek olarak, üretim alanındaki Endüstri 4.0 kapsamında lojistik süreçlerinde otomasyon, dijital fabrika ve büyük veri uygulamalarıyla birçok projeyi hayata geçirdik. Mal kabul alanında kullanmaya başladığımız RFID (Radyo Frekans Dalgası Yayan Etiket) uygulaması ile gelen malzemelerin üzerine RFID etiketi yapıştırılması yoluyla malzeme giriş hareketinin otomasyonunu sağlıyoruz. Üretim hatlarımızda ağa bağlı üretim makineleri kullanımına geçerken; üretim ve ofislerimizdeki süreçlerimizde ise “Kâğıtsız Fabrika” olma misyonumuzla tüm iş akışımızı dijitalleştiriyoruz.
MÜŞTERİ İLETİŞİM DENEYİMİNDE DİJİTALLEŞME İLE ÇAĞA AYAK UYDURUYORUZ
Bosch Termoteknik olarak, yüksek teknolojiyi sadece üretim hattında kullanmaktan ziyade servis hizmetlerine de adapte ederek son kullanıcıya uzman bir bayi ve servis ağı ile hizmet vermeyi hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda, kullanıcılara canlı destek gibi araçlar aracılığıyla kolay iletişim imkânı sunarken; bayi ve servis ağımızla da son teknolojiyi sistemlerimize adapte ettiğimiz bir yapı kurduğumuzu söyleyebilirim. Hızlı ve verimli çözümler sunmak amacıyla hayata geçirdiğimiz Teknik Destek Merkezi sayesinde, iş ortaklarımıza yardıma ihtiyaçları oldukları anda canlı bağlantı kurarak teknik destek sağlayabiliyoruz. Son dönemde hayata geçirdiğimiz arttırılmış gerçeklik teknolojisine sahip akıllı gözlükler sayesinde ise, Teknik Destek birimimizle iletişim kurarak destek almak isteyen özellikle Ortadoğu ve Kafkaslardaki iş ortaklarımıza ve Türkiye’de bulunan ticari, endüstriyel ve bireysel alandaki tüm iş ortaklarımıza destek veriyoruz. Marka yönetimi ekibimiz tarafından hayata geçirilen “Dijital Partner” konseptimiz ile; iş ortaklarımızın yetkinliklerine katkı sağlamayı, online dünyadaki varlıklarını güçlendirmeyi ve potansiyel müşterileri kendilerine yönlendirmeyi hedefliyoruz. Buna ek olarak, uzaktan eğitimler, sanal sınıf eğitimleri ve eğitim videoları hazırlayarak bayi ve servis ağımızın yetkinliklerini sürekli olarak artırmak için çalışıyoruz. Biz şirket olarak dijitalleşirken, bu adımları iş ortaklarımızla birlikte atıyoruz. Böylece, son kullanıcılarımıza üründen servis hizmetlerine kadar tüm adımlarda konforlu bir deneyim yaşama imkânı sağlıyoruz.