2024 yılında Çin’in önde gelen tersanelerinden CSSC Huangpu Wenchong ile 6 adet 4.300 TEU kapasiteli konteyner gemisi için anlaşma imzalayan Arkas, 2025 Nisan ayında da aynı tersaneye 4 adet 3.100 TEU kapasiteli gemi daha sipariş etti. Toplamda 10 yeni geminin teslimiyle birlikte Arkas filosundaki gemi sayısı %20 artarak 59’a, toplam taşıma kapasitesi ise %44’lük artışla 124.630 TEU’ya ulaşacak.

GENÇLEŞEN FİLO, AZALAN KARBON İZLERİ

Söz konusu yatırımlar, yalnızca filoyu büyütmekle kalmıyor, Arkas’ın çevreci dönüşüm hedeflerine de güçlü katkı sağlıyor. Eko-dizayn prensiplerine göre inşa edilen yeni nesil gemiler, ileri seviye yakıt performans ölçüm sistemleriyle donatılarak karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltacak. Özellikle Sub-Panamax segmentinde yer alan bu yeni gemilerden 6’sı, Arkas filosunda bugüne kadar bulunan en yüksek kapasiteli ve teknolojik açıdan en gelişmiş konteyner gemileri olacak.

OPSİYON HAKKIYLA BÜYÜME İVMESİ DEVAM EDEBİLİR

Arkas’ın 2025 yılı içinde sipariş ettiği 4 adet 3.100 TEU kapasiteli gemiye ek olarak, aynı kapasitede 2 gemi için daha opsiyon hakkı bulunuyor. Bu opsiyonların da kullanılması halinde şirketin yeni gemi sayısı 12’ye, toplam filo büyüklüğü ise 61 gemi ve 130.830 TEU’ya çıkmış olacak.

TESLİMATLAR 2027’DE BAŞLIYOR

Greenlog Intermodal’dan Yeni Ekipman Yatırımı
Greenlog Intermodal’dan Yeni Ekipman Yatırımı
İçeriği Görüntüle

Siparişi verilen gemilerin teslim süreci 2027 yılında başlayacak. İlk geminin 2027, kalanlarının ise 2028 yılı içinde Arkas filosuna katılması planlanıyor.

Tüm gemiler Arkas Line tarafından işletilecek ve şirketin Akdeniz, Karadeniz, Batı Afrika, Kuzey Avrupa, Amerika, Kızıldeniz ve Hindistan gibi genişleyen uluslararası deniz taşımacılığı ağında görev alacak.

Yaklaşık 560 milyon dolarlık bu stratejik yatırım, Arkas’ın daha önceki projelerinde de birlikte çalıştığı Çinli CIMC Financial Leasing şirketiyle yapılan uzun vadeli kredi modeliyle finanse ediliyor.