“AKADEMİSYEN, ÖĞRENCİ VE SANAYİCİ BİR ARADA”
Endüstri 4.0 sürecinin son dönemdeki eğitim alanında uyguladıkları çalışmaları örnekleyen Necipoğlu “Yaptığımız çalışmalar hakkında şöyle örneklemede bulunayım: Az evvelde söylediğim gibi Eğitim Komitesi Başkanıyım demiştim… Eğitimde 4.0 nasıl yapılabilir? Acaba bir okulda anlatılabilen bir şey başka bir okulda da anlatılabilir mi? Ya da bir öğretmenin anlattığını tüm öğrencilerin duyması nasıl gerçekleşir? Aldığım görev itibariyle kendim ve ekibim bu konu özelinde bir şeyler düşündük. Güzel bir portal üzerinde çalışmaya karar verdik. Sanayiciler çözüm arıyor, diğer yandan akademisyen çok güzel bilgi biriktirmiş ama nereye monte yapacağını bilemiyor. Bu noktada bir çatı kurmaya karar verdik. Akademisyen, öğrenci ve sanayici… Bununla ilgili erişimin kolay olacağı motorlar yazdık. Herkes kendi ilgi alanını ve neyle ilgilendiğini oraya yerleştirdi. Öğrenci de buna dahil oldu. Çeşitli kullanım yerleri geliştiriyoruz. Bu da Endüstri 4.0 dediğimiz konseptin eğitimde uygulanan versiyonudur.
“İNSAN FAKTÖRÜ YAVAŞ YAVAŞ ÜRETİMİN DIŞINA ÇIKMAYA BAŞLIYOR”
“Makina tarafında da ise birbiriyle konuşan makinalar var.” diyen Serkan Necipoğlu son olarak şunları kaydetti: “Makinalar bu kadar akıllı ve başarılı olunca insan faktörü yavaş yavaş üretimin dışına çıkmaya başlıyor. Bunun iyi ve kötü yanları var… Sanayiciler olarak amacımız mühendisliği bunun üzerine yapmak. İnsanlarla ne yapacağımızı çok dikkatli ele almamız lazım. Bu kavram bize batıdan geliyor, doğduğu yer orası… doğuş sebebi ihtiyaçtandır.”