İSTANBUL (AA) - Renault Grubu, 2020'nin ilk yarısında 1 milyon 256 bin 658 satış yaptı.

Renault Group, 2020 senesinin ilk yarısına ilişkin küresel ticari sonuçlarını açıkladı. Buna göre, Kovid-19 nedeniyle mart ayının ortasından itibaren birçok ülkede satış ve endüstriyel aktivitelerini askıya alan Renault Grubu'nun satışları, yılın ilk yarısında yüzde 28,3 daralan pazarda yüzde 34,9 düşüş ile 1 milyon 256 bin 658'e indi.

Satış adetlerinde gerçekleşen düşüş, grubun önemli bölgelerindeki sıkı salgın kısıtlamalarından kaynaklandı.

Açıklamada görüşlerine başvurulan Renault Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış ve Bölge Direktörü Denis le Vot, dünyanın, faaliyetlere büyük etkisi olan daha önce benzeri görülmemiş bir kriz ile karşı karşıya kaldığını anımsatarak, "İyileşme başlar başlamaz fabrikalarımız ve satış ağımız müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla hızla harekete geçerken, Avrupa'da devlet desteği sayesinde haziran ayında talep artışı yaşandı. Yılın ikinci yarısına çok yüksek sipariş miktarları, tatmin edici bir stok seviyesi ve şimdiden çok olumlu tepkiler alan, segmentinde tek yeni E-TECH Hibrit ile başlıyoruz."  şeklinde konuştu.

Açıklamaya göre, Renault markasının elektrikli araç satışları dünya çapında yüzde 38 oranında artarken, ilk yarıyılda elektrikli araç satışları 42 bini aştı.

Avrupa'da, ZOE yüzde 50'ye yakın satış büyümesi ile 37 bin 540 satış adedine ulaştı ve haziran ayındaki 11 bine yakın sipariş adedi ile rekor bir seviyeye geldi.

Twingo Z.E. modelinin yanı sıra Yeni Clio Hibrit, Yeni Captur Plug-In Hibrit ve Yeni Megane Plug-In Hibrit gibi E-TECH Hibrit, gruba 2020 CAFE (Kurumsal Ortalama Yakıt Tasarrufu) hedeflerine ulaşma konusunda güçlü bir destek sağlıyor.

Avrupa'da grubun satışları 623 bin 854 adede ulaşırken, yüzde 38,9 küçülen pazarda yüzde 41,8'lik bir düşüş gerçekleşti.

Grup, Renault markasının tüm B segment modellerini (Clio, Captur ve ZOE) yeniledi.

Yeni Clio 102 bin 949 satış adedi ile Avrupa'da yılın ilk yarısında segmentinin en çok satan modeli oldu.

Senenin ilk yarısında perakende satışların Kovid-19 nedeniyle önemli ölçüde etkilenmesiyle, Dacia markasının satışları yüzde 48,1 gerileyerek 161 bin 334 olarak gerçekleşti.

Haziran'da, Avrupa'daki grup satışları artarken Renault ve Dacia markaları sırasıyla yüzde 10,5 (lider marka) ve yüzde 3,5 pazar payı elde etti.

Dacia markası müşterilerinin satın alımlara geri dönüşü ile, LPG, benzinli ve dizel olmak üzere eksiksiz ürün seçeneği avantajından faydalanıyor.