Otomotiv endüstrisindeki dönüşüm, şirketleri birleşmeye itiyor

Otomotiv sektöründe dönüşüm yeni teknoloji ve yeni yatırımlarla yüksek maliyetleri de beraberinde getirirken küresel ekonomide büyüme hızı yavaşlıyor.

Otomotiv endüstrisindeki dönüşüm, şirketleri birleşmeye itiyor
EndüstrideAra1

BERLİN (AA) - Küresel otomotiv endüstrisi zayıflayan talep ile İklimin korunması amacıyla düşük emisyonlu araçların geliştirilmesinde yükselen maliyetler konusunda zorlanırken, üreticilerin de maliyetleri düşürmek ve daha rekabetçi olmak amacıyla son zamanlarda güçlerini birleştirme kararı almaları dikkatleri çekiyor.

Müşteriler temiz, güvenli, sürdürülebilir ve uygun fiyatlı hareketlilik ararken, otomotiv endüstrisi bunu karşılamak amacıyla elektrikli araçlara ve otonom sürüş sistemlerine milyarlarca dolarlık yatırım sağlıyor. Sektörde dönüşüm yeni teknoloji ve yeni yatırımlarla yüksek maliyetle yaşanırken, aynı zamanda küresel ekonomide büyüme hızı yavaşlıyor.

Bütün bunlar olurken, İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ile Peugeot ve Citroen markalarının yer aldığı Fransız PSA Grubu, otomotiv sanayisinde yaşanan dönüşümde maliyetleri düşürmek ve daha rekabetçi olmak adına güçlerini birleştirme kararı aldıklarını açıkladı. Otomotiv üreticileri bir senw süresince durum tespiti ve değerlendirme yapacak, birleşmenin tamamlanması gerekli şartların yerine getirilmesini sağlayacak. Birleşmenin 12-15 ay içinde gerçekleşmesi umuluyor.

PSA ve FCA arasında yaşanan ortaklıkta küresel ölçekte her iki şirket yüzde 50 paya sahip olacak. Yeni oluşturulacak şirketin liderliğini ise PSA Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Tavares’in yapması düşünülüyor.

Otomotiv endüstrisine yönelik araştırmalar yapan LMC Automotive göre, FCA ve PSA Group’un toplamda senelik 14 milyon araç üretim kapasitesine sahip Fakat şirketler bunun yanlızca yüzde 60’ını kullanıyor. Uzmanlar, şirketlerin İtalya’da ve Fransa’da güçlü sendikaların tepkisini çekmemek amacıyla fabrikalar kapanmayacağını açıklasalar da şirketlerin işçi çıkarma dahil büyük tasarruf tedbirlerinden kaçamayacaklarının altını çiziyor

İki şirketin evliliğinin otomotiv üreticileri arasındaki rekabeti büyüteceğine dikkat çeken uzmanlar, özellikle Avrupa’da bu rekabetin daha güçlü olacağına işaret ediyor.

Birleşme kararı alan şirketlerin küresel olarak toplamda 120 fabrikası bulunurken,istihdamları da 410 bin civarında. FCA’nın Avrupa’daki toplam 11 fabrikasından yedisi İtalya’da bulunması ve ülkede işçi sendikalarının güçlü olması dikkati çekiyor.

PSA ve FCA arasındaki birleşme gerçekleştiğinde yeni grup Volkswagen, Renault-Nisan ve Toyota’dan sonra toplamda yıllık 8,72 milyon araç üretimi ile dünyanın en büyük 4. otomobil üreticisi durumuna gelecek.

Güncelleme Tarihi: 19 Aralık 2019, 12:24
YORUM EKLE

Radyo

Proses Zirvesi

Dergiler