Nuh Çimento, 2030 yılına kadar karbon ayak izini düşürme ve net sıfır emisyon hedefleri çerçevesinde çimento faaliyetlerinde kullandığı dizel yakıtlı kaya kamyonlarıABB’nin yüksek teknolojili ürünleri ile elektrikli kamyonlara dönüştürecek.

MALİYETLERİ DÜŞÜRECEK, YÜKSEK VERİMLİLİK SAĞLAYACAK

Dizel yakıtlı araç ve iş makinalarının tamamını elektrikliye dönüştürmek için 2018 yılında dizel ekskavatörlerini elektrikliye çevirmeye başlayan firma, yeni projeyle de ABB iş birliğiyle sürdürülebilirlik taahhütlerini gerçekleştirme yolunda önemli bir adım atıyor.

İki şirket arasındaki iş birliğiyle yüksek güçlü ve uzun ömürlü enerji depolama sistemlerinin kullanılmaya başlanması, kaya kamyonlarının işletmecilik maliyetlerini düşürecek, daha uzun kullanılabilirlik ömrü sunacak ve daha yüksek verimlilik sağlanmasına zemin oluşturacak.

ŞARJ İHTİYACI AZALACAK, YAŞAM ÖMRÜ ARTACAK 

Kaya kamyonları yokuş aşağı giderken ortaya çıkan rejeneratif enerji bataryaların yeniden şarj edilmesini sağlanacak ve bu sayede söz konusu kamyonların genel verimliliği artırılarak şarj ihtiyacı azalacak ve operasyonel verimliliği artacak.

Ayırca Nuh Çimento maden sahalarında 30 senedir kullanılan kamyonların tamamen elektrikle çalışan makinalar arasına katılmasıyla birlikte uzun yıllar boyunca kullanımda kalmasına imkan verecek.

"MADENCİLİK VE ÇİMENTO SEKTÖRÜ İÇİN ÖRNEK OLACAK"

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Nuh Çimento Grubu CEO’su Gökhan Bozkurt, "Yeşil Yakıt, Yeşil Çimento, Yeşil Elektrik ve Yeşil Hammadde olarak sıraladığı sürdürülebilir üretim ve verimlilik modelinde; düşük karbonlu ve alternatif yakıtlara yönelen projeler ile hem maliyet hem de çevresel etkilerimizi düşürmeye gayret ediyoruz." ifadelerini kullandı.

Son senelerde ivme kazanarak sürdürülebilirlik yatırımlarına ve hayata geçirdikleri projelerle bu alanda sektöre öncülük ettiklerinin altını çizen Bozkur, yılda 4,5 milyon ton ham made taşıyan kaya kamyonlarının elektrikliye dönüşüm projesinin gerek madencilik gerekse çimento sektörü için örnek olacağını belirtti.

Kullanılmayan motorinin ekonomik katkısının yanında daha temiz bir enerji kaynağı olan elektriğin tercih edilmesinin karbon emisyonlarını azaltarak nakliye kaynaklı karbon ayak izlerini ortadan kaldıracağını ifade eden Bozkurt, ABB Türkiye ve globalin teknolojisi ve tecrübesiyle hayata geçecek projenin firmalara ve dünyaya değer katacağına inandığını söyledi.

"PROJE, TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA BİR İLK OLACAK"

ABB Türkiye Traction Divizyonu Müdürü Saim Baran ise, "ABB , yüksek teknoloji içeren E Mobility ve Raylı Sistem Traction Konverterleri, Enerji Depolama Sistemleri ve Elektrikli Araç Şarj çözümlerinde dünya lideri tedarikçilerinden biridir. ABB olarak tamamen elektrikli operasyonlara geçişi hızlandırmaya yardımcı olan uzmanlığımıza ve verimli teknolojilerimize çok güveniyoruz. 100 yılı aşkın deneyimimizle geliştirilip üretilen ürünlerimiz birçok Raylı Sistem ve E Mobility projesinde CO2 emisyonunu sıfırlayarak müşterilerimizin enerji tasarrufu sağlamasına, maliyetleri düşürmesine ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarına yardımcı oluyor." dedi.

TÜDÖKSAD’IN 24. OLAĞAN GENEL KURULU GERÇEKLEŞTİ TÜDÖKSAD’IN 24. OLAĞAN GENEL KURULU GERÇEKLEŞTİ

Temiz ve sürdürülebilir enerji ihtiyacının tüm dünyada çok hızlı bir biçimde arttığı günümüzde, firma olarak Türkiye'de ve dünyada ilk olma özelliği taşıyan projede, Nuh Çimento’nun ABB’yi tercih etmesinden dolayı gurur duyduklarını dile getirdi.

İHTİYAÇ DUYULAN TÜM EKİPMANLARI SAĞLAYACAK

2030 Global Sürdürülebilirlik hedefleri çerçevesinde operasyonlarında ve gerçekleştirdiği projelerde sıfır emisyon hedefiyle hareket eden ABB, projede yüksek teknolojili fabrikalarında üretilen enerji verimliliği yüksek ürünlerini kullanacak.

Marka projede, kaya kamyonlarının elektrikliye çevrilmesi için gerekli olan traction sisteminden batarya paketine, elektrik motorundan araç kontrol sistemine ayrıca elektrikli araç şarj istasyonunun tedariki ve sistem mühendisliğine ihtiyaç duyulan tüm ekipmanlardan sorumlu olacak.