Madencilik sektörü 2022 yılının ilk çeyrek sonuçlarına göre, 1,52 milyar dolarlık ihracata ulaştı. Sektörün mart ayı dış satımı ise 556,3 milyon dolar olarak kaydedildi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, sektörün dış satımında geride kalan üç aylık verileri değerlendirdi.

SPT, TÜRKİYE PAZARINDA İMREN SONDAJ MAKİNE İLE BÜYÜYOR SPT, TÜRKİYE PAZARINDA İMREN SONDAJ MAKİNE İLE BÜYÜYOR

İLK SIRADA METALİK CEVHERLER VAR

Yıllık bazda ihracatta yaşanan değer artışının yüzde 25,8 olduğunu açıklayan Dinçer, sektörün alt kırılımlarıyla ilgili dış satım verileriyle ilgili olarak şöyle konuştu:

"2022'nin ilk üç ayında metalik cevherler, 2021'in aynı dönemine kıyasla yüzde 37,34’lük artışla 570,53 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi ve ilk sırada konumlandı. İkinci sırada yüzde 7,68’lik artış ve 480,2 milyon dolar ile doğal taşlar yer aldı. Üçüncülük, yüzde 19,2’lik artış ve 291,3 milyon dolar ile endüstriyel minerallerin oldu. Söz konusu maden gruplarını, yüzde 101,05 artışla 116,6 milyon dolarlık dış satım yapan ferro alyajlar izledi." 

DOĞAL TAŞTA BİRİNCİLİK ABD'NİN OLDU

Üç aylık dönemde doğal taş ihracatında ilk sırada yüzde 13,8'lik değer artışı ve 112,9 milyon dolarla ABD’nin olduğunu belirten Dinçer, ikinci sırada Çin’in olduğunu bildirdi. Dinçer, bu ülkeye 104,8 milyon dolar değerinde doğal taş ihracatı gerçekleştirildiğini söyledi.

Dinçer, Çin'in ardından 25,9 milyon dolarla İsrail, 24,1 milyon dolarla Fransa ve 22,7 milyon dolarla Irak’ın geldiğini ifade etti.

"FIRSATLARI EN İYİ ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMEMİZ GEREKİYOR"

TİM Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Dinçer, dış satım rakamlarında yeni başarılar elde etmek için sektörün alım heyetleri, tanıtım faaliyetleri ve fuar katılımları gibi fırsatları iyi bir şekilde değerlendirmesi gerektiğinin altını çizdi.

Sektörün hem hedef pazarlardaki müşteri portföyünü genişletmek hemde rekabet gücünü artırmak amacıyla yıl içinde katılım sağlayacakları yurt içi ve yurt dışı organizasyonların önemine dikkat çeken Dinçer, bu kapsamda İMİB olarak doğal taş sektöründe dünyanın en büyük üç fuarı arasında gösterilen 27. MARBLE İZMİR Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı’na katıldıklarını dile getirdi.

Fuarda diğer ihracatçı birlikleri ile birlikte 40'tan fazla ülkeden satın almacıların davetiyle daha geniş kapsamlı bir alım heyeti organizasyonu düzenledikleri bilgisini veren Dinçer, önemli iş birlikleri kurdukları İzmir'den sonra 2022'de yeni organizasyonlara da katılarak ihracat kapasitelerini daha fazla artırmak amacıyla çalışmayı sürdüreceklerini kaydetti.