NSK, bir ilk olarak ticari araçların aşırı yüklenmesinin önüne geçen ve güvenliği artıran yük tespit cihazı geliştirdi. Yük araçlarının ve ticari araçların süspansiyonuna kolayca entegre edilebilen cihaz, hareket halindeyken hassas ağırlık ölçümü sağlıyor. NSK yük algılama cihazı, kargo ağırlığını kablosuz olarak bir yerleşik sisteme veya cep telefonuna iletebiliyor.

Aşırı yüklü araçlar, birçok ülkede dikkatleri üzerine çeken ve uzun süredir devam eden masraflı bir sosyal problem haline geldi. Bu sorun, cidda kazalara sebebiyet verebilmektedir. Aşırı yüklü bir araç daha uzun fren mesafesi gerektirdiğinden aracın yönlendirilmesi daha zor hale geliyor. Dahası, bu ağırlıklar karayolu altyapısı hasarına (dalgalanma, çatlama, batma) yol açarak karayolu güvenliği ve konforunda büyük bozulmalara yol açıyor. Günümüzde dünyanın dört bir yanındaki hükümetler bu konudaki düzenlemeleri güçlendirmeyi hedefliyor ve bu sayede aşırı yüklemeyi önlemeyi amaçlıyor. 

Almanya karayolları, 700'den fazla noktada yol içinde yük sensörleri bulunduruyor. Sürücüler, yılda üç kereden fazla yük sınırlarını aştıklarında lisanslarını kaybetmekle kalmayıp, cezai önlemler sayesinde lisanslarını geri alsalar dahi profesyonel sürücü olarak iş bulma konusunda zorlanıyorlar. Bu yaptırım, otoyol gişelerine elektronik tartıların takıldığı Japonya'da da benzer durumda işliyor. Bu sorunun çözümüne destek olmak için NSK, kompakt, yerleşik bir yük tespit cihazı yaratmaya karar verdi. Bunun sonucunda yük altında deforme olan ve böylece sıvı haznesindeki basıncı arttıran esnek diyaframlı bir ürün ortaya çıkmış oldu. Yük, basınçtaki artışa bağlı olarak hesaplanıyor. Hidrolik sıvı, asgari diyafram esnekliği ile çalışmayı kolaylaştırmaya yarayan sıkıştırılamaz yapı barındırıyor (yüksek hacimli modül).Sıvı sızıntısını önlemek için çift katmanlı conta, tasarımın önemli bir parçası. Çok düşük de olsa, bir hidrolik sıvı sızıntısı ihtimalinde süspansiyon yayı, pistonun üzerindeki bir boşluğu kapatmak için küçük bir miktar uzayabiliyor ve bu da süspansiyon sistemi üzerinde olumsuz bir etki yaratmıyor. Yük tespit cihazı ayrıca süspansiyon strokunu önemli ölçüde kısaltmaktan kaçınmak için ultra ince (25 mm) kompakt bir tasarıma sahip. NSK, yük ağırlığını ±% 5 hassasiyetle ölçmek için ön ve arka tekerleklerin süspansiyonuna takılan yeni yük tespit cihazı ile donatılmış bir demo aracı geliştirdi. Cihazın, kargo ağırlığını bir cep telefonuna veya araç üstü sisteme kablosuz olarak iletebilmesi ve böylece aracın ağırlık merkezinin hesaplanması ve buna göre sağlanması ayarlama yapılması açısından önemli. 

NSK, şimdi çevre dostu araç kontrol sistemlerinin geliştirilmesine yardımcı olmak için kullanılan yük tespit cihazından gelen verileri görüp daha güvenli ve daha konforlu sürüş deneyimleri sağlayan daha fazla çalışma yürütüyor.