Gümüş madenlerinde toz ve döküntüyü kontrol ediyor

Martin Engineering, Gümüş Madeni Modern Konveyör Teknolojisi kullanarak toz ve döküntüyü kontrol altına aldı.

Gümüş madenlerinde toz ve döküntüyü kontrol ediyor
Endüstrideara

Martin Engineering en büyük primer gümüş üretici firmalardan birine, dökme malzeme taşıma sistemini yükselterek kaçak malzemeleri azaltmada ve güvenliği artırmada yardımcı oldu. Üretici firma, kırıcıdan stok sahasına giden konveyörde, hava kalitesini bozan aşırı toz ve döküntü sorunu yaşıyordu. Bu sorun nedeniyle temizlik için günde 5/10 çalışan/saat harcanıyor ve ekipman arızası yüzünden plansız duruşlar meydana geliyordu. Martin, yükü ortalayarak kontrol eden ve böylece tozu ve döküntüyü tutan EVO® Konveyör Mimarisini kullanarak, bir transfer noktası yükleme bölgesi kurdu. Sonuç olarak çok daha az bakımla daha yüksek iş yeri güvenliği ve daha düşük işletme maliyeti elde edildi.

Üretici firma, tahminlere göre 2015 yılında 5 milyon ons gümüş ve 50 bin onstan fazla altın üretti. Dev şantiye 43,7 kilometrekare alana yayılmış durumda ve ilk olarak 1986 yılında tasarlanıp monte edilmiş 20 adet konveyörden oluşan bir sistemi barındırıyor. Sistemin yaşını ve yaklaşık 30 yıldan beri ne kadar hizmet verdiğini dikkate alan şirket yetkilileri, verimliliği artırmak, toz ve döküntüyü azaltmak, güvenliğin artmasına katkı sağlamak amacıyla konveyörleri en yeni teknolojilerle geliştirmenin yollarını aradılar.

SAHA İNCELEMESİ

Gümüş madeninde en büyük gelişme potansiyeline sahip olan B Konveyörü başlangıç noktası olarak seçildi. Konveyörün bandı 122 santimetre genişliğinde, 117,65 metre/dakika hızla çalışıyor ve 12,2 metrelik bir şut duvarına sahip. 35 derecelik oluklaşma açısına sahip B Konveyörü, 10,2 santimetrenin altına küçültülmüş kayalardan 1500 tonunu her saat başı sekonder konik kırıcıdan stok sahası yığıcısına taşıyor. Konveyör doğrudan, şut altında bulunan bir titreşimli ızgara besleyiciden ve sekonder kırıcıdan yükleniyor.

Kırıcı Operasyonları / Sabit Tesis Bakım Sorumlusu şöyle açıklıyor: “Sekonder kırıcıya giden uzun bir iniş var ve bu iniş, malzeme akışında büyük karışıklık yaratıyor. Bu alanda çok fazla toz ve döküntü görüyorduk. Bu durum yalnızca hava kalitesini etkileyip zemindeki ve yapılardaki malzeme birikiminden dolayı potansiyel güvenlik riski oluşturmakla kalmıyor, temizlik için işletme personelini hareket eden konveyörün çok yakınına getirmek anlamına geliyordu.”

Üretici firma ayrıca kaçak malzeme dolayısıyla bantta hasar oluştuğunu da fark etti. Martin Ürün Mühendisi şu yorumu yapıyor: “Malzeme kaçtıkça makaralar ve diğer bileşenler üzerinde birikerek sıklıkla aşırı aşınmaya ve erken arızalara yol açan sürtünme noktaları oluşturuyordu. Bu, bant değişimi ve yatak sarma gibi doğrudan maliyetlere yol açabilir. Bir makara kilitlendiğinde, bandın sürekli hareketi dış katmanı şaşırtıcı bir hızda aşındırabilir.”

Üretici firmanın yöneticileri Martin Engineering ekipmanlarının yetkili bayii olan firma ile EVO® Konveyör Mimarisi çevresinde şekillenen görüşmelere başladı. 

Martin Engineering'in makalesinin devamını ST Ağır Sanayi Çözümleri dergimizin Haziran ayı sayısında okuyabilirsiniz.

ÇÖZÜMÜN MONTAJI

Martin Engineering ekipmanlarının yetkili bayii olan firmanın sekiz teknisyeni ve iki Martin süpervizöründen oluşan bir ekip programlı bir duruş sırasında çalışmaya başladı. Yedi günlük süre boyunca, düşen yükün etkisini sönümlemenin yanında sürtünmeyi ve bant aşınmasını asgariye indirmek amacıyla beş Martin EVO Kombinasyonlu Darbe Yatağı monte edildi. Çelik takviyeli darbe çubukları ve ayarlanabilir kanat mesnetleri standart olarak 20º, 35º veya 45º olan oluk açılarıyla eşleşti. Kombinasyonlu darbe yatağı, darbe barları, etkili kenar sızdırmazlığı için düz yüzey sağlayan bir tasarım olan darbe rulosuyla değiştiriyor fakat tüm mesafe boyunca karşıdan karşıya yerleştirilmiş kayar çubukların bulunmasıyla ortaya çıkan sürtünmeyi en aza indiriyor.
 

Güncelleme Tarihi: 29 Mayıs 2019, 15:02
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını