Hindistan’ı Çin’e bağlamak amacıyla hayata geçen Atal Tüneli, dünyanın en uzun tüneli unvanını elinde bulunduruyor. Himalaya Dağlarını aşıp Hindistan’ı Çin’e bağlayan Rohtang bölgesindeki 9 kilometre uzunluğundaki tünelde Türk imzası bulunuyor. Türk teknoloji firması Savronik Elektronik Sanayi ve Ticaret A.Ş. tünelin elektromekanik sistemlerini, yazılımlarını yaptı. Ayrıca teknolojik altyapısını tamamladı. Tasarımlar ise Türkiye Savronik Elektronik Yönetim Merkezinde hazırlandı. 

“20 KİŞİLİK BEYİN TAKIMIMIZ VAR”

Savronik Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Sıddık Yarman, Hindistan düzenlenen konferansta konuyla ilgili açıklama gerçekleştirdi. Yarman; “Savronik Şirketler Grubu’ndan Yönetim Kurulu Başkanı olarak ben, Yönetim Kurulu Üyeleri Teoman Süer, Dr. Faruk Yarman ve Kurucu Ortak Mustafa Kula ile Hindistan’a gittik. Hindistan Bayındırlık Bakanı ve Karayolları Genel Müdürü ile gerçekleştirdiğimiz görüşmeden sonra Savronik India’yı açmaya karar verdik. 2009 yılından beri Hindistan’dayız. Türk teknoloji firmasının Hindistan'ın çok önem vermiş olduğu bir bölgesinde, 3 bin metre irtifa üzerinde dünyanın en uzun karayolu tünelinin ileri teknoloji altyapısını tasarlayıp kurması olay oldu. Tünelin tüm sistem tasarımını ve entegrasyonunu biz gerçekleştirdik. Ayrıca elektromekaniğini ve kontrol merkezinin yapımını üstlendik. Biz bu konularda dünyadaki en tecrübeli firmalardan biriyiz. Savronik Elektronik tasarımlarını Türkiye’de yaptı. Orada Savronik System India lokal firmasıyla çalıştı. Türkiye’den 20 kişilik bir beyin takımımız ve idari kadromuz bulunuyor. Kullanacağımız insan gücünü, mühendis gücünü Hindistan’dan sağlıyoruz. Biz orada hem Bayındırlık Bakanlığı’na hem de Karayolları Genel Müdürlüğü’ne vermiş olduğumuz sözümüzü tuttuk. Hindistan'a bilim, teknoloji ve mühendislik açısından önemli katkılar sağladık” dedi.