Çimento sektörünün çatı birliği TÜRKÇİMENTO, üyelerine ait 2021 yılının ilk dört aylık dilimine ilişkin üretim ve satış rakamlarını açıkladı.

TÜM BÖLGELERDE İÇ SATIŞLARDA ARTIŞ YAŞANDI

Sektörün yüzde 94’ünü temsil eden birlik üyelerinin söz konusu dönemde çimento üretimi geçen yıla oranla yüzde 30,9’luk artış göstererek 22 milyon 837 bin tona ulaştı.

Aynı dönemde iç satışlar ise yüzde 35,4’lük artışla 17 milyon 213 bin tona yükselirken, iç satışlarda tüm bölgelerde artış kaydedildi.

Yılın ilk dört ayında üretilen çimentonun yaklaşık yüzde 23,6’sı ihracata konu oldu.

KUR ARTIŞI KAYNAKLI ZORLAYICI ETKENLERLE KARŞILAŞILDI

Sektör maliyetlerinin yüzde 80’inini döviz bazlı olan yakıt ve elektrik oluştururken, kurlarda yaşanan artışa pararlel olarak artış gösteren söz konusu maliyet kalemlerine rağmen, üretimde hızını kesmeden ilişkili sektörlere ve Türkiye ekonomisine desteğini sürdürdü.

Söz konusu dönemde sektör, kur artışlarının yanı sıra bu artışlarla bağlantılı artan enerji ve navlun maliyetleri gibi pek çok zorlayıcı faktörle karşı karşıya kaldı.

"İÇ TÜKETİMİN YENİDEN CANLANMASI İÇİN UMUT VERİCİ"

TÜRKÇİMENTO’dan konuyla ilgili yapılan açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:

"Türkiye’nin çimento tüketimi 2018'de yüzde 11, 2019'da ise yüzde 29 azalarak tarihinde ilk kez iki yıl üst üste küçüldü. 2020 yıl sonunda 40 milyon tona yakın kapasite fazlası ortaya çıktı. Bu dönemde iç tüketimde yaşanan daralma şirketlerimizi ihracata yöneltti. Ancak iç satışlarda ve üretimde son aylarda yaşadığımız artış, iç tüketimin yeniden canlanması konusunda umut veriyor."

İLK 6 AYLIK İHRACAT MİKTARI GERİLEDİ 

İhracatçı Birliklerinin geçici verilerine göre, 2021 yılı Ocak-Haziran döneminde sektörün toplam ihracatı ise değer bazında yüzde 12,6 oranında artarak 546 milyon dolardan 615 milyon dolara yükseldi.

Ancak toplam ihracat miktarı 2020 yılının benzer dönemine kıyasla yüzde 2,6 gerileyerek 15,4 milyon ton olarak gerçekleşti.

Gerçekleştirilen dış satımın 9 milyon tonunu çimento, 6,4 milyon tonunu ise klinker oluşturdu.