Eve İş Götürme programına konuk olan Akretide KOBİ Danışmanı Banu Türksavaş, yeni ürün ve ar-ge çalışmaları üzerine Can Karadut’un sorularını yanıtladı.
Hangi sektörde olursak olalım varlığımızı sürdürmek istiyorsak yeni ürün üretmemiz gerekiyor diyen Türksavaş, “Artık pazar, eskisi gibi sabit bir ürünü çıkartıp seneler boyunca onun üzerinden devam ettiğimiz bir düzende değil. Her geçen gün teknoloji ve tüketicinin ihtiyaçları, beklentileri artıyor. Dolayısıyla da bizim var olan bir ürünümüz ile uzun seneler var olma şansımız ancak o ürünü inove edersek mümkün.” dedi.
“UYGULANACAK ADIMLAR HER SEKTÖR İÇİN AYNI”
Yeni ürün çıkarmakta uygulanacak adımlar tüm sektörler için aynı sadece bazı sektörlerde daha fazla ar-ge gerektiriyor diyen Türksavaş, yeni ürünün kimin için üretileceği konusunun önemine dikkat çekti.
Türksavaş, “Dünya için yeni bir ürün ise eğer bu, ar-ge temelinin olması gerekiyor. Günün sonunda ar-ge’de inovatif bir değer için girdi ortaya çıkıyor. Özellikle yüksek teknolojili veya imalat noktasında çok fazla girdisi olan şirketler sistematik bir şekilde sürekli yeni fikir üretiyor.” ifadesini kullandı.
“ÜRÜN KATMANLARI ÖNEMLİ”
Ar-ge inovasyonun girdisidir, inovasyonda bir sonuçtur diyen Türksavaş, “Eğer siz ar-ge sonucunda elde ettiğiniz bilgiyi alıp bunu ticari değişebilir bir formata getirip, bir ürün üretirseniz işte burada yenilik yani inovasyon sürecini başlatırsınız.” dedi.
Türksavaş, ürün geliştirme ve ar-ge süreçlerinin hem mühendisliğin hem pazarlamanın birbirinin içine geçtiği süreçler olduğunu söyleyerek temel, beklenen, zenginleştirilmiş ve potansiyel ürün gibi katmanlarının da önemli olduğunu sözlerine ekledi.