Pazarlaması yapılan ürün için, mesaj içeren söylemleri bir kenara bırakarak, ‘tamamen gerçeğe dayalı bilgi’ vermek gerekiyor.
Örneğin bir makina ya da aksam satışı için pazarlama faaliyetlerinde bulunuluyorsa, müşteri adayına ``bu makinayı alırsan senin için çok iyi olur!`` demek yerine, ``bak, bu bizim makinanın özellikleri, bu özellikler bu işine yarar.
Bu bilgileri diğer rakiplerimizin ürünleriyle karşılaştır, kararını ondan sonra ver`` demek gerekiyor.
Eğer, pazarlaması yapılan ürün hiçbir yönüyle müşterilere yarar sağlamıyorsa, o ürünün satışında ısrar etmek yerine ürünü geliştirecek faaliyetlere yönelmek gerekiyor.

***

Müşteri adaylarına bilgi vermenin en iyi yollarından biri de ‘deneyim yaşatmaktır’.
Bunu her ürün için yapmak mümkün değil ama son derece etkili bir pazarlama faaliyetidir.
Yani, müşteri adaylarına hiçbir koşul yüklemeden, ‘ürününüzü kullandığında ona nasıl avantajlar sağlayacağını’ deneyim yaşatarak öğretmek, son derece yararlı bir faaliyet olur.
``Al bu makinayı kullan, beğenmezsen geri alırım!`` diyebilmek çok mümkün olan bir şey değildir ama, müşterilerimizin bu seçeneği de istediğinin farkında olmamız lazım.

***

Yaşanan son ekonomik krizin olumsuz etkileri hemen her kesim tarafından dile getiriliyor.
Ancak ben ekonomik krizleri ‘pazar gerçeklerini’ gün yüzüne çıkarması açısından önemli buluyorum.
Artık her sektörde doğru yönetilen ve müşterilerine fayda üretmek için çalışan firmalara daha fazla ihtiyaç var.
Bu gerçek sayesinde satın alma faaliyetlerinde daha seçici davranılacak ve ‘doğru firmalar tercih edilecek’ diye düşünüyorum.

***

Bu ‘yeni durum’ çok sayıda firmanın sonunu getirebilir.
Ancak günün pazarlama koşulları bu!
Bu ‘yeni koşulları’ birkaç maddeyle sıralarsak:
-Müşteri adaylarına rakiplerinden daha fazla avantaj sunacaksın,
-İletişimi mesaj yerine gerçek bilgi üzerine kuracaksın,
-‘Gerçek bilgiyi’ müşteri adaylarına her fırsatta duyuracaksın.
-Ve sürekliliği olan tanınır bir ‘firma’ olacaksın…
Gelecek, bu koşulları yerine getiren ve daha az kar paylarıyla çalışabilen firmaların olacak!
Saygılarımla.


Not: Yazının son maddesinde neden ‘tanınır bir marka’ yerine, ‘tanınır bir firma’ olmak ifadesini kullandığımı açıklamak isterim… Sektörel bir üründe ‘marka olmak’ bambaşka faaliyetler gerektirir ve ikisi birbirinden farklı amaçlar içindir! Bir başka yazıda ikisi arasındaki farkı (kısmet olursa) yazarım.