Türkiye ve EMEA bölgesinde dijital baskı sektöründe liderliği elinde bulunduran Türk firması Lidya Grup, önemli bir girişime imza atarak Amerikan Xerox firmasının Türkiye şirketini satın aldı. Bu hamleyle dijital baskı sektöründeki bir Türk firması, ilk defa global bir markanın yerel şirketini satın alarak sektör için yeni bir dönemin kapılarını aralıyor. Xerox gibi güçlü ürün grubuna sahip global bir markanın yerel pazardaki potansiyelini en iyi şekilde değerlendirmek amacıyla bu yatırımı yaptıklarını dile getiren Lidya Grup Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Öz, hedeflerinin hem Türkiye’yi baskı üretim üstü haline getirmek, hem de Birleşik Krallık ve Avrupa’ya ihracat yapmak olduğunu söyledi.

Konuya ilişkin açıklamada bulunan Bekir Öz, Lidya Grup çatısı altında, farklı kategorilerde dijital baskı yapan en iyi markaların distribütörlüğünü yapmakta olduklarını ve şu anda son kullanıcıya temas eden bir çok reklam alanında, promosyon malzemesinde veya birçok baskılı materyalde sunmuş oldukları ürünlerin imzası olduğunu söyledi. Bu çeşitlilikten edindikleri birikim, strateji ve esneklik ile pazardaki yerlerini Xerox ile daha da sağlamlaştıracaklarını ifade eden ve şu anda Xerox’un Türkiye’deki pazar payının yüzde 6 ile yüzde 8 arasında olduğunu belirten Öz, gelecek 5 yıl içinde ofis grubundaki ve büyük ölçekli baskı makinelerindeki bu payı yüzde 20’ler seviyesine çıkartmayı hedeflediklerini söyledi.

BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM BEYAZ ET SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME DEVAM

“60 MİLYON DOLARLIK YATIRIM HEDEFLİYORUZ”

Xerox’un Lidya Grup’a katılmasıyla alışılmışın dışında bir yatırım modeli de uyguladıklarını belirten Öz, bu proje ile 5 yıl içerisinde toplamda yaklaşık 60 milyon dolarlık yatırım yapmayı hedeflediklerini söyledi. Öz “İlk etapta yaklaşık 20 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde de Türkiye’de hem baskı üretimine yönelik faaliyet göstermek hem de online satış kanallarındaki büyümeyi yakalayabilmek adına 40 milyon dolarlık yatırım hedefliyoruz. Bu kademeli yatırımları tamamladığımızda öncelikle Birleşik Krallık pazarı ve Avrupa’da önümüzdeki 5 yıllık süre içinde yaklaşık 50 milyon pound cirosal artış öngörüyoruz” dedi. 

XEROX GLOBAL BAŞARISINI LİDYA GRUP İLE TÜRKİYE’DE SÜRDÜRECEK

Bu stratejik atılımın Xerox markasının Türkiye pazarındaki gücünü perçinlemek için etkili bir adım olduğunu belirten Xerox MEEIA Bölgesi Başkanı (Orta Doğu ve Afrika, Orta ve Doğu Avrupa, Avrasya, İskandinavya ve Hindistan) David Dyas, “Lidya Grup ile uzun yıllardır birlikte çalışıyoruz. Türkiye pazarı bizim için çok önemli. Ama daha da önemlisi markanın itibarına yakışır şekilde temsil edilmesi ve en iyi hizmeti sunmaya devam etmesi. Lidya Grup’un esnek hareket kabiliyeti, ülke koşullarına uygun finansal çözümler sunabilmesi, kuvvetli servis organizasyonu ve saha çalışmaları ile global başarımızı en iyi şekilde Türkiye’de devam ettireceklerine eminiz” şeklinde konuştu.