banner734
x

Vinç satarken müşterilerinizi satış sonrasına ikna edin

Vinç sektöründe başarılı olmuş firmalara baktığımızda bir tek şey görüyoruz: Kimlik!
Yani firmanın adı anıldığı zaman sadece bir özelliği ön plana çıkıyor:
-Büyük vinçler yapar
-Ucuz vinçler yapar
-Servisi iyidir, vs…

***

Bir şekilde müşterilerinin gözünde iyi bir kimlik edinememiş vinç firmalarının, bir dönem iyi işler yapsa da kalıcı başarıyı yakalayamadığına şahit oluyoruz.
Oysa yaptığı işlerde müşterilerine sorun yaşatmamış olmalarına rağmen piyasada tercih edilme ve yeni iş alma konusunda zorlanıyorlar.
Bunun sebebini ben satış sonrasında müşterilerle yeterince ilgilenilmemesine bağlıyorum.

***

Vinç sektörü ile otomasyon sektörünü her zaman birbirine çok yakın bulurum.
İkisinin de müşteri potansiyeli ürüne değil, sorununun çözümüne para öder ve özellikle satış sonrası servisi çok önemser.
Bunun içindir ki bir dönem, “çözüm ortağınız” cümlesi gerekli gereksiz birçok firmanın sloganı haline gelmişti. Ama bu sloganı kullanmak değil ‘altını doldurmak’ gerekiyor`!

***

Örneğine sıklıkla rastlıyoruz, ‘vinci bir firmadan almış, servisi bir başka firmadan alıyor’, neden?
Nedeni gayet açık. Sorun yaşadığında en kısa sürede (7/24) hizmet almak istiyor.
Bunu başaran firmalar çoğaldı, yarın vinç işlerini de bu firmalara yaptırmaya başladıkları zaman hiçbir vinç firması kızmasın. Hele “Ben sektörün en büyüğüyüm” söyleminin de arkasına sığınmasın, benden söylemesi!
Gün, iletişim gücünü iyi kullananların günüdür.
Saygılarımla.

 

YORUM EKLE
Dergiler
Partnerler