Öyle ya, bugüne kadar şirketimizde yapılacak genel duyurular ve yayımlanacak reklamlar için; yardımcı personellerden satış ekibine kadar herkes bilgilendirilir ki, gelebilecek sorulara karşı net cevaplar verilebilsin.
Arkadaşımızın ruh halini artık siz düşünün!
Yeni bir reklam kampanyası başlatıldı ve eğitimi verildi de ben mi anlamadım, diye mi düşünsün? Yoksa o çok önemsediğimiz ‘iletişimde sadelik esastır’ ilkesinden uzaklaştığına mı yansın?
Kısa bir tereddüdün ardından arkadaşımız diğer soruyu yöneltir Kayserili iş adamına;
-Elinizdeki dergi hangi tarihli sayı?
“Çok eski, lazım olur diye saklamıştım; durun bir bakayım: Temmuz 1999”…
Arkadaşımız derin bir oh çeker, firmanın iletişim bilgilerini alır; “En kısa sürede biz size döneceğiz” der ve soluğu benim odada alır.
Konuyu kısaca anlatarak ne yapması gerektiğini sorar…

9 yıl önceki reklam

Bu reklamı hatırladım... 1999 – 2000 yıllarında Sektörel Tanıtım Dergisinde yayımladığımız reklam şu bilgileri içeriyordu:
Verin biz satalım…
Türkiye’de bir şirket size müşteri olabilecek firmaları buluyor, sizinle tanıştırıyor, yeni satışlar yapabileceğiniz pazarlar oluşturuyor… Gerisi size kalmış, siz de endüstriye yönelik ürün ya da hizmet üretiyorsanız bizi arayın, satışlarınıza destek olalım…
Bu reklamla, hala en önemli ürünümüz olan ‘Pazarlama Danışmanlığı Hizmeti’ni anlatıyorduk…
Hemen Kayserili iş adamını aradım, önce 9 yıllık bir dergiyi hala sakladığı için kendisine teşekkür ettim ve nasıl yardımcı olabileceğimizi sordum.
Kayseri’de yatak üreten bir firmanın sahibi olduğunu, akıllı bir yatak ürettiğini ve nasıl satması gerektiğini sordu.

Alın size hazır satış

Ben bu mülakata hem çok sevindim, hem de üzüldüm. Sevindim, yayımladığımız reklamımızın yıllar sonra bile işe yaradığı için. Üzüldüm, bizden talep edilen işin endüstrinin içinde bir iş olmayıp; genel kullanıcıyı hedefleyen bir ürün olduğu için. (Laf aramızda, ciddi de bir pazarlama bütçeleri vardı)

Nerede durmanız gerektiğini iyi bileceksiniz

Jim Collins’in sözünü hatırlayalım: “Önemli olan ne yapmak istediğin değil, önemli olan en iyi neyi yapabileceğini keşfetmektir. Bu ikisi arasında ki fark, hayati bir farktır…”
Evet, bizde neyi en iyi yapabiliriz sorusuna yıllar önce cevap aramış ve tüm gücümüzle kendimizi ‘Endüstride İletişim’ alanına adamıştık. Bugün geldiğimiz noktada endüstrinin hemen her alanında çok güçlü bir iletişime sahibiz. Biz, bu gücümüzü 11 yıldır endüstrinin dışında hiçbir şeyle uğraşmamaktan alıyoruz...

Bu gücü biraz abarttığımızı düşünenleriniz varsa, gelin bir test yapalım…Konunuza uygun olan dergilerimizden birine bir ilan verin. İlanınızda, ürününüzün bilinen fiyatından yüzde 50 oranında daha az bir etiket koyun. Bakın bakalım kaç ülkeden, kaç kişi arayacak.

Saygılarımla…