Gerekpatronlara para kazandıran iki faaliyetten biri olması, gerekse tedarik zinciriyönetiminin öneminin kavranması satınalmaya yönelik bilgi üretimini körüklüyor.Bu oluşum bir yandan da satın alma sorumlularını tıpkı pazarlama, finans, insankaynakları, üretim, IT vb. yöneticileri gibi C düzeyine yükseltiyor. Bu ay sizler için dünyanın en iyi ChiefPurchasing Officer’ları olarak gösterilen bazı yöneticilerin önerileriniderledik. Olabildiğince çok öneriye yer verebilmek için isimleri yazmıyoruz.
- Satınalma ile tedarik fonksiyonları birbirlerinden ayırt edin. Satıcıya başka,tedarikçiye başka türlü davranmak zorundasınız!
- Satınalmacı sert olmalıdır! Görevi budur. Satıcı için üzülmeyin, o her zaman neyihangi fiyattan satabileceğini bilir.
- Sözleşmeyibaşka bir yerden daha iyi koşullarda tedarik edemeyeceğinize emin olduktansonra imzalayın.
- Satıcılarınmaliyet yapılarını anlamak için zaman ayırmak kayıp değildir. Asıl kaybı gerçekmaliyet yapısını anlayamazsanız yaşarsınız.
- Müzakereyeteneklerinizi sürekli bileyleyin. Fiziksel formunuz yerinde değilken çetinmüzakerelere girmeyin.
- Tedarikçilerinizleilişkileriniz güçlü olsun. Onların tüm yeteneklerini kullanın.
- Kaynağınıztüm dünya olmalıdır. İç pazara tıkılıp kalmayın.
- Mutlakaher sözleşmenin risklerini düşünüp önlem alın.
- Yöneticinizsize aksini söylemediği sürece tek kriteriniz toplam yaşam çevrimi maliyetidir.Fiyatı/ödeme planını değil, toplam yaşam çevrimi maliyetini düşürmeye çalışın.Buna garanti sürelerini uzatmak da dahildir.
- Sözleşmeyönetimi satın almanın kendisinden daha önemlidir. Bu yetkinliğinizi sürekligeliştirmeye uğraşın.
- Kurumunuza“satıcı tarafından yönetilen envanter” kavramını uygulama becerisi kazandırın.
- Finansyöneticiniz ile problem yaşamak istemiyorsanız size talep tahminlerininverilmesini isteyin. Doğru miktarda alım yapabilmek miktar ıskontolarındanyararlanmaktan değil, tahmin edilen talebe senkron çalışmanızdan geçer.
- Negerekçe ile olursa olsun ilk fiyatının yarısına inmiş satıcı ile iş yapmayın!
Doğru satınalmalar dileğimizle…