Uluslararası Otobüs Fuarı (FIAA) 18-21 Ekim süresince İspanya’nın başkenti Madrid’de ziyaretçilerini ağırlamaya devam ediyor. 15 ülkeden 70’ten fazla firmanın yer aldığı FIAA’da 8 Türk firmasının yer almasıyla yabancı ülke olarak en geniş katılımı Türkiye sağlıyor. Otobüs sektörünün önde gelen şirketleri Türkiye’nin otobüs satışında “Avrupa’nın lokomotifi” olduğuna da dikkat çekiyor.

FIAA'ya katılım sağlayan Türk firmaları şu ana kadar çok aktif olmadıkları İspanya pazarında büyüme hedefiyle önemli bağlantılarda bulunuyor. İspanya’da bulunan yerel firmalarla bayilik ya da ortaklık yoluyla iş yapan Türk otobüs şirketleri, AB Yeşil Mutabakatı kapsamında elektrikli araçları en fazla teşvik eden ülkelerden biri olan İspanya’daki fırsatları en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyorlar.

Türkiye’nin Madrid Ticaret Müşavirliği’nden edinilen bilgiye göre, Türk otobüs şirketlerinin İspanya ihracatının Ocak-Ağustos 2022’de 24 milyon avroyu bulduğu belirtilirken, yıl sonuna doğru bu rakamın 2 kat artması bekleniyor. Bu yıl rakamlarının Covid-19 salgınından dolayı olumsuz etkilenen 2020 ihracat oranının (39 milyon 867 bin avro) üzerine çıkılması öngörülüyor. Geçen yıl Türk otobüs şirketlerinin İspanya’ya ihracatı 13 milyon 237 bin avro olarak gerçekleşmişti.

AVRUPADAKİ OTOBÜSLERİN BÜYÜK BİR KISMI TÜRKİYE'DE ÜRETİLİYOR

FIAA Fuarı'na katılan şirketler arasında yer alan Anadolu Isuzu'nun Ticari Fonksiyonlar Grup Direktörü Hakan Kefoğlu'da fuara ilişkin çeşitli açıklamalarda bulundu. Kefoğlu yaptığı açıklamada, Avrupa’daki otobüslerin büyük bir kısmının Türkiye’de üretildiğini belirtirken, fuarda Türk otobüs üreticilerini görmenin kendileri için gurur verici olduğunu dile getirdi. Sözlerine ise şu şekilde devam etti: “Sektördekiler ile aramızda tatlı bir rekabet her zaman var ama bazı kategorilerde aynı ülkede rekabet birbirini besliyor. Türkiye, bu sinerjiyi yakalamış durumda. Türklerin girişimcilik ruhu ve sürdürülebilirliği bizi çok ciddi derecede büyütüyor. Muazzam bir gelişim var ve bu katlanarak devam edecek. Bunu görebiliyorum.” diye konuştu.

Kefoğlu ayrıca Anadolu Isuzu olarak dünyada 45 ülkeye yaptıkları ihracatın yüzde 75’ini Avrupa ülkelerine gerçekleştirdiklerini belirtti ve İspanya pazarında bu yıl 100 araç sattıklarını, yıl sonu hedeflerinin ise bu rakamı 170’e çıkarmak olduğunu dile getirdi.

TÜRK ŞİRKETLERİ'NİN HEDEFLERİ BÜYÜMEYE YÖNELİK

BMC Yurt Dışı Satış Müdürü Tarık Özeler de fuara ve hedeflerine yönelik şunları söyledi: “2 yıl önce kamyon grubumuzla başladığımız ve bugün otobüs satışına başladığımız İspanya, Avrupa’daki 19. pazarımız oldu. Başarılı bir ivmeyle ilerlemekteyiz. İspanya pazarında otobüs sektörüyle de var olmak istediğimiz için ciddi beklentilerimiz var.” dedi.

Otokar Uluslararası Satış Pazarlama Müdürü Berkan Sağlam, İspanya’da 2008 yılından bu yana en sabit iş hacmine sahip Türk firmalarından biri olduklarını vurgularken, “630’un üzerinde araç parkına sahibiz ve önümüzdeki dönemde bu rakamı daha da büyüteceğiz. Elektrikli araçların satışında özellikle İspanya’da büyüyeceğimizi düşünüyoruz. 2021 yılına oranla 2022’de yüzde 100 artışla 90 araç teslim etmeyi planlıyoruz. 2023 yılı için ise en az yüzde 20’lik bir artış beklentisindeyiz. İspanya pazarına her geçen yıl Türk markalarının ilgisi artıyor. Ancak yerel üreticilerin de çok fazla olmasından kaynaklı zor bir pazar ve burada başarı önemli.” dedi.

EGE TEKSTİL İHRACATÇILARININ GÜNDEMİ "SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK" EGE TEKSTİL İHRACATÇILARININ GÜNDEMİ "SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK"