Geçtiğimiz yılın son büyük alışveriş günleri toplamda 35.27 milyar dolarlık harcama ve 130.2 milyon online alışveriş ile e-ticaretin ne denli hızlı büyüdüğünü gösteriyor. Bu hızlı büyüme, operasyonel karmaşıklığı da beraberinde getiriyor ve akıllı envanter yönetiminin önemini artırıyor. ParkPalet Kurucu Ortağı ve CEO'su Alp Çiçekdağı, 2023 e-ticaret sezonu öncesinde şunları ifade etti: “Tüketiciler artık küresel bir alışveriş kültürüne sahip. Bu nedenle karmaşıklaşan süreçleri yönetmek ve rekabet avantajı elde etmek için akıllı depolama çözümleri kritik öneme sahip”.

HANGİ SEZONLAR E-TİCARETTE PATLAMA YAPIYOR?

  • Cadılar Bayramı – 31 Ekim 2023: Pandemi öncesi seviyelere geri dönerek 2022'de 10,6 milyar dolar harcama yapıldı.
  • Şükran Günü – 23 Kasım 2023: ABD'de sadece Şükran Günü'nde 5,3 milyar dolarlık çevrimiçi harcama yapılıyor. Mobil alışveriş bu rakamın %55'ini oluşturuyor.
  • Black Friday ve Cyber Monday – 24 ve 27 Kasım 2023: Black Friday, ABD'de 9,2 milyar dolarlık rekor harcamayla yılın en yoğun alışveriş günü. Cyber Monday, Amerikalıların %25 daha fazla harcama yaptığı diğer bir önemli tarih.
  • Ücretsiz Kargo Günü – 14 Aralık 2023: Noel öncesi ürün teslimatı garanti eden bu etkinlik, her yıl popülaritesini artırıyor.
  • Noel – 24-25 Aralık 2023: ABD'de Noel alışverişi için yıllık ortalama harcama 1.000 dolar civarında. Oyuncak, kıyafet ve hediye kartları en popüler kategoriler.

GEÇTİĞİMİZ YILIN AYNI DÖNEMİNDEN TEMEL VERİLER

Geçen yılın aynı dönemi olan 1 Ekim-28 Kasım arasında tüketicilerin harcamaları toplamda 210 milyar doları buldu. Bu, 2021'e kıyasla 5 milyar dolar, 2020'ye göre ise 22 milyar dolarlık bir artışı temsil ediyor.

Adoba Analytics verilerine göre çevrimiçi Black Friday satışları yüzde 2,3 bir ivmeyle 9,12 milyar dolara ulaşurken, Cyber Monday gelirleri yüzde 5,8 artışla 11,3 milyar dolara çıktı.

Cyber 5 (Black Friday’den Cyber Monday’e) çevrimiçi satışları toplamda yüzde 4 arttı (toplam harcama 35,27 milyar dolar).

2022'nin Cyber 5 döneminde en yoğun alışveriş Black Friday'de yaşandı. Tüketicilerin yüzde 88'i bu günde, yüzde 50'si ise Cyber Monday'de alışveriş yaptı. Ayrıca, yüzde 37'si 2021 dönemine göre daha fazla online alışveriş yaptığını belirtti.

KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR

2022 Black Friday hafta sonunda fiziksel mağazaları ziyaret edenlerin sayısı 122,7 milyonu geçti, bu 2021'e göre yüzde 17'lik bir artış. Ancak, 130,2 milyon çevrimiçiç alışveriş gerçekleşti.
Tüketici trafiği ölçümleri konusunda uzmanlaşmış bir grup olan PPlacer.ai'nin verileri, ABD'de Black Friday mağaza trafiğinin 2021 ve pandemi öncesine göre azaldığını gösteriyor. Ancak, Cyber 5 döneminde tüketicilerin yüzde 41'i alışverişlerini tamamen veya çoğunluğuyla çevrimiçi yaptı.

DEPO KAPASİTESİ VE LOJİSTİK DESTEĞİ YETERSİZ KALMAMALI

Çiçekdağı, "Cyber 5 döneminin satışları artırmasının, tüketicilerin gelecekteki alışveriş dönemlerine de katılacağını gösteriyor. Bu, özellikle e-ticaretin geleceği için olumlu. Farklı iş modelleri düşünen depo işletmeleri için de artan bir ihtiyacı işaret ediyor. 2023'te e-ticaretin büyümesi devam edecek gibi görünüyor. Mevcut depo kapasitesi ve lojistik desteği yetersiz kalan işletmeler, sipariş hacminin artışı ve tatil dönemlerinde yükselen müşteri beklentileri karşısında zorlanabilir. Biz ParkPalet olarak e-ticaretin her aşamasını daha akıllı ve etkili bir şekilde yönetmeyi amaçlıyoruz. 300'den fazla global depo ağı ile envanter yönetimini sadece kolaylaştırmakla kalmıyor, yoğun dönemlerde de maliyetlerinizi optimize ediyoruz. Logiwa WMS altyapımız sayesinde iş gücü verimliliğini yüzde 40'a kadar artırmak, sevkiyat siparişlerini 3 katına çıkarmak ve nakliye maliyetlerini yüzde 8 düşürmek artık mümkün. Entegrasyon ve gerçek zamanlı analiz kapasitemizle de iş süreçlerinizi hızlandırıyor ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarıyoruz” dedi.