Asıl amaç sanayi tipi robotları tanıtmak.
Tabi şov da lazım…
Basının ilgisini çekmek ve robotik uygulamaları özendirmek için yapılması gereken işler var…
“İnsansı robotlar bizi işimizden mi edecek?”, “Sanatçı robotlar geliyor” gibi başlıklarla basına yansıyacak bir sürü haber yapmak lazım.
Tüm bunların sonunda da sanayide verimliliği artıracak yeni yatırımların önü açılacak.
Nasıl, güzel olur değil mi?

***

Olur, olmasına da bu iş Türkiye’de zor!
Birkaç yıl sabretmek lazım.
Böyle bir fuarın (herkese fayda üretecek seviyeye gelene kadar) maliyet yükü ağır olur, bu yükü paylaşacak yatırımcılar lazım.
Ne yazık ki hiçbirimizin geleceğe yatırım yapacak parası yok! Hal böyle olunca da Türkiye’de robot pazarı istenilen hızda büyümüyor.
Daha pazarı büyütmeden pastadan büyük pay alma sevdasına düşüyoruz.
Türkiye’ye gelen yabancı markalar da konuya “önce kazan, sonra harca!” mantığıyla yaklaştığı için sonuç hiç kimseyi tatmin etmiyor tabi…
Ama yapılması gerekenler yukarıda özetlemeye çalıştığım süreçten geçiyor.
Tıpkı Japonların Tokyo’da yaptığı Robot Fuarı gibi...
Japonlar pazarı büyütebilmek için yıllarca hemen her fırsatı değerlendirdiler. Sabrettiler ve bugün 200 firmanın üzerinde katılımcısı olan, tüm dünya robot pazarına etki eden uluslar arası bir fuara sahip oldular.
Türkiye’de de aynen böyle yapmak lazım. Katma değeri oldukça yüksek olan ve 10 milyar dolar pazar büyüklüğüne koşan bu sektöre hep birlikte yatırım yapmak lazım…
İşte Sektörel Tanıtım Robotik-Mekatronik Dergisi bunun için var.
Saygılarımla.