Kozmetik sektörü, koronavirüs salgını sürecinde yeni pazarlara girerek ihracat rakamlarını artırmayı sürdürüyor. Konuyla ilgili olarak açıklama gerçekleştiren Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneğince (KÜAD) Antalya'da düzenlenen 5. Uluslararası Kozmetik Kongresi'nde sektör temsilcileri ile buluştu. Organizasyon kapsamında yerli ve yabancı akademisyenler eşliğinde çevreye, cilde dost ürünleri ve sıfır karbon salımı sağlayacak ambalajları değerlendirdi.

TÜRKİYE ALTERNATİF ÜRETİM MERKEZİ

KÜAD Başkanı Levent Kahrıman, sektörün geldiği noktayla ilgili şu açıklamayı gerçekleştirdi: “Türkiye’de kozmetik sektörünün tarihi 1800’lü yıllarının sonlarına dayanıyor. Dolayısıyla küçümsenecek bir tarihe sahip değil. Türkiye'de kozmetikte genellikle yabancı firmaların hakim olduğu gibi bir algı bulunuyor. Türkiye’de 100 yılı geride bırakmış kozmetik şirketlerimiz bulunuyor. Tüm bu tarihi yansıtabilmek için kongremizde küçük bir müze oluşturduk. Kokuları, kozmetik sektöründe kullanılan malzemeleri müzemizde sergiliyoruz. Sağlık Bakanlığının verilerine göre 3 bin 600 civarında üretim yeri var. Avrupa'da ve Orta Doğu'da birçok firmanın üretimi burada yapılıyor. Alternatif üretim merkeziyiz. Çok iyi kremler, parfümler, şampuanlar üreten bir ülkeyiz. Çok fazla insan kaynağımız ve çok fazla çeşitliliğimiz var. Biyo, doğal ve teknolojik kozmetik artık ülkemizde, AR-GE'leri yapılan ülkeler arasında. Türkiye de bir kozmetik ülkesi olacak." 

"TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI" "TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI"

SALGIN SÜRECİNDE KOZMETİK ÜRÜNLERİNE TALEP ARTTI

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Kongre Başkanı Fuat Arslan, “Türkiye’deki kozmetik firmaları dünya genelinde de önemli bir potansiyele ulaştı. Sektörde ihracat ithalatın da önüne geçti. 1,1 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştirdi. Cari açığın olmadığı ender sektörlerinden biri oldu. Özellikle salgın sürecinde önemli bir ivme kazandı. Pandemi sürecinde yeni yaklaşımlar, yeni tüketici alışkanlıklarındaki değişiklikler kozmetiğe olan ilgiyi artırdı. Özellikle hijyen ürünleri kategorisinde pandemi döneminde inanılmaz yüksek oranlarda satışlar gerçekleştirildi. Salgın sürecinde sektör küçülmedi, tam aksine daha fazla büyüme kaydetti. Her yıl ortalama yüzde 10 büyüyen sektör, özellikle son 2 yıldır yüzde 20 seviyesinde büyüme gerçekleştirdi." diye konuştu. (AA)