Alman intralojistik şirketi STILL, “Akıllı Şarj" yönetim sistemi ile lityum iyon pillerin gerçek potansiyelinin ortaya çıkmasını sağladı. İç lojistik sektöründe Arkas Holding ile ortak STILL ARSER olarak faaliyet gösteren STILL, lityum iyon akülü araçlarını Türkiye’de de kullanıcıların hizmetine sunuyor. 

ŞİRKETLER ENERJİ MALİYETLERİNİ DÜŞÜRECEK

STILL’in enerji uzmanı Gesa Kaatz, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, " Endüstriyel araç filonuzu yanlış zamanda şarj ederseniz genellikle daha fazla ödersiniz. Bu, Avrupa genelinde elektriğin arz ve talebe dayalı olarak fiyatlandırılmasından kaynaklanmaktadır. Yani elektrik, talebin özellikle yüksek olduğu zamanlarda en pahalıdır. Yılda 100.000 kWh'dan fazla elektrik sarfı yapan firmalar, ödemelerini aylık olarak kullandıkları en yüksek seviyeden yapar. Geliştirdiğimiz akıllı şarj sistemi sayesinde firmalar artık bu harcamaları azaltabilecek” dedi.

FİLOYU DOĞRU ZAMANDA ŞARJ ETMEK MÜMKÜN

Endüstriyel araçların teknolojik olarak izlenebilmesini ve kontrol edilmesini sağlamak için kullanılan akıllı şarj sistemleri sayesinde filonun enerji maliyetlerini hızlı ve önemli ölçüde azaltabileceğine de değinen Kaatz, STILL’in sunduğu bu teknolojik çözümle, filoyu doğru zamanda şarj etmenin mümkün olabildiğini belirtti. 

NAKLİYELAZIM KİTLE FONLAMA TURUNA ÇIKTI NAKLİYELAZIM KİTLE FONLAMA TURUNA ÇIKTI

Kurulan lityum iyon şarj istasyonlarıyla bir müşterinin yılda yaklaşık 10.000 Euro enerji tasarrufu yapabileceğine dikkat çeken Kaatz, şu bilgileri verdi: 

“Bu sistem ile akü ve forklift filosunun şarjına ilişkin tüm süreçler tamamen dijital ve şeffaf olarak izlenebilmekte ve kontrol edilebilmektedir. Yalnızca tam olarak ne zaman ve ne kadar enerjiye ihtiyaç duyulduğunu ve tüketildiğini bilenler, şarj süreçlerini, dolayısıyla araçların kullanılabilirliğini ve malzemelerin sorunsuz akışını güvenilir ve proaktif bir şekilde planlayabilir. STILL Akıllı Enerji Birimi (SEU), şirketteki sabit şarj cihazları arasında ağ oluşturur ve verimli enerji dağıtımı sağlar. Bu, şarj durumlarının analiz edilmesine, kapasitelerin planlanmasına ve şarj süreçlerinin önceliklendirilmesine olanak tanır.”
 

Editör: Ayşete Yavaş