Yerli üretimi ile alçak gerilim sektöründe faaliyet gösteren Sigma Elektrik, 2022 yılında ihracat gerçekleştirdiği ülke sayısını 100’e çıkararak cirodaki payını da yüzde 50’ye yükseltmeyi hedefliyor.

Türkiye çapındaki 80 bayisinin yanı sıra dünya geneline yayılan geniş distribütör ağıyla da ürünlerini 87 ülkeyle buluşturan, gelecek hedefleri doğrultusunda yeni bir fabrika yatırımı yapan firmanın, 2022'de öncelikli odak pazarları Avustralya, Meksika ve Brezilya olacak.

“İHRACAT ODAKLI YATIRIMLARIMIZI ARTIRIYORUZ”

Faaliyetleri ve hedefleri hakkında değerlendirmelerde bulunan Sigma Elektrik Genel Müdürü Murat Akgül, dış satımda öncelikle hedeflerinin Sigma ile "Made in Türkiye" damgalı ürünleri tüm dünya ülkeleriyle tanıştırmak ve Türkiye'nin adını şalt sektörüyle de duyurmak olduğunu, ardından da Türkiye'nin ve sektörün cari dengesine katkı sağlamak bulunduğunu ifade etti.

Yerli ve milli üretimiyle dış satım rakamlarının dış alım rakamlarından yüksek bir düzeyde bulunduğunu, ancak bunu tüm sektöre yaymak ve sektörün ihracatını artırmak için var güçleriyle çalıştıklarını dile getiren Akgül, "Bir diğer amacımız da sektördeki uluslararası markaların ülkemizde ve dünyadaki hakimiyetini zorlamak. Bunu başarmanın en iyi yolunun da ihracattan geçtiğini biliyoruz. Ulaşmadığımız, ürünlerimizi ve ülkemizin adını bilmeyen hiçbir pazar kalmaması adına ihracat odaklı yatırımlarımızı her yıl artırıyoruz. Sigma Elektrik olarak her yıl ciromuzun önemli bir kısmını Ar-Ge’ye yatırıyor ve her yıl en az yeni bir ürünü piyasaya sunarak küresel boyutta ihtiyaçların karşılanmasına ve talebin ülkemize kaymasına zemin hazırlıyoruz." dedi.

ENERJİ YATIRIMLARI RÜZGÂRA YÖNELDİ ENERJİ YATIRIMLARI RÜZGÂRA YÖNELDİ

İhracat odaklı birbaşka yatırımlarının da 2022 yılında taşınacakları yeni üretim tesisleri olacağını belirten Akgül, yeni tesisle beraber dış satım gerçekleştirdikleri ülke sayısını 87'den 100'e ulaştırmak, yüzde 40 olan ihracatlarının cirodaki payını ise yüzde 50’ye çıkaracaklarını söyledi. 

“YENİ PAZARLARDA DA ADIMIZDAN SÖZ ETTİRECEĞİZ”

Dünya genelinde artan enerji ihtiyacıyla ülkelerin mevcut altyapı yenilemelerinin yanı sıra  yeni altyapı çalışmaları doğrultusunda sektörün ihracat anlamında geleceğini açık gördüklerini kaydeden Akgül, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Pandemi ile birlikte tedarik zincirinde yaşanan sorunlar ve özellikle artan Uzakdoğu tedarik maliyetlerden dolayı birçok ülkenin, ulaşım kolaylığı, üretim gücü, hızı ve teknolojisi açısından tedarik için ülkemizi tercih edeceğini düşünüyorum. Bu durum sektörümüz açısından oldukça önemli bir fırsat. Sigma Elektrik olarak bu fırsatı her anlamda iyi değerlendireceğimizi, bölgesel pazar ve ürünlere yönelerek nokta atışlarıyla Uzakdoğu’nun kaybettiği pazarlardan ciddi oranda pay alacağımızı düşünüyorum. Özellikle bu anlamda 2022 yılında hem hali hazırda ihracat yaptığımız ülkelerdeki hacmimizi artıracak hem de bu yıl için özellikle hedeflediğimiz Avustralya, Meksika ve Brezilya gibi ülkelere yoğunlaşacağız. Mevcut ürünlerimizin yanı sıra bu ülkelerin ihtiyaçlarına, güvenlik ve kalite sertifikalarına sahip yeni ürünler geliştirerek, gireceğimiz yeni pazarlarda da adımızdan zorlu bir oyuncu olarak bahsettireceğimize inanıyorum.” 

“İHRACATÇI FİRMALARIN ÖNÜ AÇILMALI”

Son yıllarda Türkiye'nin dış satımda kırdığı rekorlara dikkat çeken Akgül, sektör dış satımının artırılması için de önerilerde bulundu.

Bu kapsamda yaptıkları çalışmalardan bahseden Akgül, "Şirket olarak sektörümüzün ve firmamızın ihracata olan katkılarını artırmak adına her yıl en az 3 uluslararası fuara katılıp ürünlerimizi tanıtıyoruz. Bugüne kadar 87 ülkede Made in Türkiye damgalı Sigma markalı ürünlerimizi müşterilerimizin kullanımına sunduk. Pandemi şartlarına rağmen son iki yılda neredeyse dünyanın yarısına ürünlerimizi bizzat giderek tanıttık. Ancak sektörlerin ihracatının artırılması, firmaların tek başlarına üstesinden gelebilecekleri kolay bir süreç değil. Açıkçası kamunun bu konuda ön ayak olması, sektör oyuncularının uluslararası pazarlara erişimi kolaylaştırılmalı. Yine fuar, vize kolaylığı, lojistik konularında bazı desteklerin artırılarak ihracatçı firmaların önü açılmalı. Özellikle ‘Made in Türkiye’ için ciddi tanıtımlar yaparak bu pazarlara ulaşımımız desteklemeli." ifadelerini kullandı.