Türkiye mobilya sektörünün 2023 üretim hedefinin 25 milyar dolar olduğunu kaydeden İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, geçen yıl 50 milyar TL olan iç pazar hacminin ise 2020 sonunda 60 milyar TL olarak gerçekleşmesini öngördüklerini söyledi. Sektörün 2023 ihracat hedefiyse, 10 milyar dolar.
Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden mobilyanın üretim ve ihracat hacmini artırmak için çalıştıkları ifade eden Güleç, bugün ülkemizde bulunan 36 bin işletmenin 15 bine yakınının ihracatçı olduğunu söyledi.
Sektörün toplam üretiminin yüzde 36’sını ihraç ettiğini belirten Güleç, sektörün Türkiye’nin tüm ihracatından yüzde 1,8 pay alarak gücünü ortaya koyduğunu kaydetti.
“BELİRLENEN SAYILARA ULAŞMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”
Türkiye mobilya sektörünün üretim hacmine ilişkin verileri de paylaşan Güleç, hedeflerinin 2023 yılında 25 milyar dolar olduğunu aktardı.
Güleç, “Bugün 4,5 milyar dolar olan ihracat hedefiyle paralel olarak üretimde de 25 milyar dolara ulaşmak istiyoruz. Geçen yıl 50 milyar TL olan iç pazar hacmini bu yılsonunda 60 milyar TL’ye çıkarmak için yol haritamızı oluşturduk. Bu bakışla da 2023 yılında hedeflediğimiz 6 milyar dolar ihracat hedefini 10 milyar dolar olarak revize ettik. Bu yıl mobilya ihracatında 4,5 milyar dolar hedefini aşacağımıza inancımız tam. Türkiye mobilya sektörü her geçen gün ihracatını artırmakta, bundan daha önemlisi katma değerini ve kilo başına satış oranlarını yükseltmektedir. Sektör bu hedeflere hazır ve hedefler doğrultusunda stratejisini geliştirmeye devam etmektedir.” dedi.
"ABD, ÇİN VE AVRUPA PAZARINDA DERİNLEŞMEK ŞART!"
Bugün Türk mobilya sektörü olarak 179 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen Güleç, sektöre ilişkin önemli açıklamalarda bulundu: “2019 yılında, Almanya, Katar, ABD, Birleşik Krallık, İsrail, Irak, Suudi Arabistan ve Libya gibi pazarlarda Türk mobilya sektörü olarak büyük başarılar yakaladık. 179 ülkede pazarda derinleşme adına çalışmalarımıza devam etmekle beraber, ülkeler ve bölgeler bazında 2020 yılında Çin, Avrupa ve Güney Amerika pazarlarındaki mevcut etkinliğimizi ve ihracatımızı arttırmaya daha fazla ağırlık vereceğiz. 2020 için ihracat tarafında önümüze koyduğumuz hedef 4,5 milyar dolar. İç pazarda satış hacmimizi ise 60 milyar TL’ye çıkarma gayretiyle stratejilerimizi oluşturmaktayız. Sektörlerimiz yaygın ihracatla biliniyor. Dünyanın hemen her noktasına ihracat yapan yaygın sektörleri buluşturuyoruz. Ancak hedefimiz katma değeri daha yüksek ihracat yapmak. AB, özellikle İngiltere, Almanya son yıllarda pazar payımızı artırdığımız ABD 2020’de de boy göstermek istediğimiz ana pazarlar.”
ABD’YE İHRACATTA KG BAŞI BİRİM FİYAT: 4 DOLAR
Mobilya ihracatında kilogram başı birim fiyatın en yüksek olduğu pazarların Almanya, Birleşik Krallık, Fransa ve ABD olduğunu da kaydeden Güleç, “ Amerika 4 dolar; Fransa, Almanya, Birleşik Krallık 3 doların üzerine çıktığımız pazarları oluşturuyor. Afrika, Asya-Pasifik ise yükselen pazarlarımız durumunda bulunuyor. 17 bini aşkın mobilya markamız bugün ihracat yapıyor ve bu sayıda son 16 yılda yaşanan artış yüzde 249. Bütün bunlar kalitemizdeki artışın bir sonucu ve geleceğimiz çok daha parlak duruyor. Hedefimiz dünyanın en büyük ilk beş mobilya ihracatçısı arasına girip, dünya mobilya pazarından aldığımız payı yüzde 2,5’a çıkarmak” diye konuştu.
SAYILARLA MOBİLYA İHRAÇ EDEN FİRMALAR
2019 yılı itibari ile mobilya ihraç eden firma sayısı: 17,664
1 ülkeye ihracat yapan firma sayısı: 11,064
2 ülkeye ihracat yapan firma sayısı: 2,485
3 ülkeye ihracat yapan firma sayısı: 1,148
10 ülke ve üstüne ihracat yapan firma sayısı: 810