Yayın yaptıkları sektörlerin gelişimine olan katkıları asla tartışılmaz olan sektörel yayınların en çok tartışılan yanları, baskı sayıları ve okunma oranları!
Dijital baskı teknolojisinin gelişimiyle 50 adetten başlayabilen ve (benim bildiğim) 40 bin adet baskı sayısına kadar ulaşan sektörel yayınlar var.
Evet, yukarıdaki ‘50’ sayısını yanlışlıkla yazmadım! Ne yazık ki artık 50 adet basılan ve sadece reklam verenlere fatura ile birlikte gönderilen dergiler var!

Nasıl anlaşılır

Reklam verenleri kandırmak amacını taşıyan bu dergiler daha fazla yayılmadan sektörü bilgilendirmekte yarar olduğunu düşünüyorum.
Bu dergilerin en belirgin özellikleri iç sayfaları. Çok kalın kağıda dijital baskı sorun olacağı için kapak sayfaları matbaada basılır ve iç sayfalar dijital kopya yapılır!
Dijital baskı bildiğiniz bilgisayar çıktısı olduğu için renkler matbaa baskısından daha soluk ve resimlerdeki detaylar daha belirsizdir.
Kağıt, boyayı emmediği için bir sayfayı elinizle kırıştırdığınızda boyanın sayfadan silinmeye (dökülmeye) başladığını görürsünüz.
Bir diğer yöntem de reklam verdiğiniz yayınlardan fazla dergi istemektir. Reklamınızın yer aldığı sayılardan ``müşterilerinize göndermek için`` (ücretsiz olarak) fazla dergi istemenizde hiçbir mahsur yoktur. Baskı sayısı sınırlı olmayan dergiler bu isteğinize asla ‘hayır’ demeyecektir. 
Bu sorun reklam verenlerin sorunu olduğu kadar işini düzgün yapan sektörel yayınların da sorunudur. Biraz dikkat her şeyi çözer!
Saygılarımla.