Bu aralar reel sektör gelecek yılın planlamasını yapmak için harıl harıl çalışıyor.
Elbette hiç kimse para harcamak için şirket kurmaz ama daha çok satış yapabilmek için de bazı yatırımlar yapmak gerekir.
Bana göre bu yatırımların başında da reklam geliyor.

Peki reklam bütçesi nasıl belirlenmeli

Sokaktaki vatandaşa yönelik bir ürünün satışını yapmak için bir reklam bütçesi belirlemek daha kolaydır.
Hedef kitle çok geniştir ve “ne kadar kişiye ulaşınca, ne kadar satış yaparsam, ne kadar kazanırım?” sorusunun cevabı ürün maliyetinin üzerine eklenir ve satış hedefi üzerinden reklam bütçesi belirlenmiş olur.
Ancak satışını yaptığınız ürün için müşteri adayı oldukça sınırlıysa işiniz biraz daha zor demektir!
Bu konuda profesyonel yardım almak maliyetleri daha da artıracağı düşünüldüğü için genelde bütçe ‘patronların gönlünden kopan rakamla belirlenir!’
Daha da vahim olanı belirlenen bu çok sınırlı bütçenin nerelerde kullanılacağına yine patronların (alışkanlıklarıyla) karar vermesidir!

Sektörel firmalar ne yapmalı

Öncelikle sektörel firmaların yöneticilerinin alışkanlıklarını değiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum!
Çünkü ciddi yapılmış bir reklam planlamasıyla neler kazanabileceklerini (çoğunlukla) bilmiyorlar!
Ben şunu tavsiye ediyorum. Birinci yıl için, yine ‘gönülden kopan bir rakamı’ profesyonel bir reklamcıya emanet edin ve her aşamasında denetleyin.
İddia ediyorum bu deneyimi bir kez yaşadıktan sonra, “reklama daha çok bütçe nasıl ayırabilirim?” diyeceksiniz!
Sizin için planlanan reklamın faydası düşündüğünüz kadar çok olmazsa, daha iyi bir reklamcı ile nasıl çalışabilirim?” diyecek ama yine de profesyonel hizmet almaktan vazgeçmeyeceksiniz!

Saygılarımla.