“Yurt içi ve yurt dışı otomotiv üreticilerine taşıyacağız”

Kibele PIMS Satış Pazarlama Müdürü Taylan Sevdinli, bir uygulamalarını yurt içi ve yurt dışı otomotiv üreticilerine taşımayı amaçladıklarını söyledi.

“Yurt içi ve yurt dışı otomotiv üreticilerine taşıyacağız”
Endüstri Zirveleri

Merkezi İzmir’de bulunan Kibele PIMS, robotlarla yaptığı bir uygulamasını montaj hattı bulunan yurt içi ve yurt dışı otomotiv üreticilerine taşımayı planlıyor.

Kibele PIMS Satış ve Pazarlama Müdürü Taylan Sevdinli, firmanın 2019 yılı hedeflerine ilişkin, “Otomotiv üretiminde montaj sonrası hassas kontrollerin robotlar tarafından yönlendirilen 3 boyutlu sensörler ile yapıldığı uygulamamızı, montaj hattı bulunan yurt içi ve yurt dışı otomotiv üreticilerine de taşımayı amaçlıyoruz. Geliştirilmiş özellikleri ile yüzey kontrol cihazı için farklı ülkelerden talepler alıyoruz.” diyor. 

Özellikle hangi sektörlere yönelik ne gibi uygulamalar gerçekleştiriyorsunuz?

Gıda sektöründe hat sonu paketleme, paletleme ve bunların görsel kontrol işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Hem ürün yönlendirme hem hat yönlendirme gibi teknik konuları, bütün donanımları ve yazılımlarını sağlayarak kendi bünyemizde yapabiliyoruz. Geçmişte ağırlıklı olarak otomotiv sektörüne yönelik projeler hayata geçirdik. Artık gıda ve ilaç sektörlerinden de talepler geliyor. İlaç sektöründe ilaç takip sistemi uygulanmakta. Bu nedenle ilaç üreticilerinin belli dağıtıcılarla çalışması gerekiyor. Kutulardan ilaçların çıkartılması, etiketlerin okutulup takip sistemine dahil edilmesi, kutulanıp paletlenip lojistiğe gönderilmesi gibi işlemler var. Robot dışında görsel kontrol tarafında işin içinde olması bize avantaj sağlıyor. 

Otomotiv robotik uygulamalarıyla ilgili ağırlıklı çalışırken daha sonra ilaç ve gıdaya geçtiniz. Bu süreçteki geçiş nasıl oldu ve iş yapış şeklinizde bir değişiklik oldu mu? 

Oldu tabii. Otomotiv ve otomotiv yan sanayinde yaptığımız işlerde ağırlıklı olarak görsel kalite kontrolle başladığımız için firmanın gelişiminde de görsel kontrolde robotun ihtiyaç duyulduğu alanlarda biz robotu kullanmaya başlamışız. İhtiyaca yönelik kullanılan robotların daha sonradan distribütörü olmuşuz ve şu anda robotla görsel kontrol amaçlı yapılan işler gıda tarafında robot öncelikli paketleme ve paletlemeye dönüyor. Çünkü bir süre sonra biz kalite kontrol için kullandığımız robotları programlama, kullanım şekli gibi bütün tecrübeyi elde ettikten ve bir ekip oluşturduktan sonra anahtar teslim işler yapıyoruz. Robotu görsel kontrollü kullanırken de kendi ekibimiz tamamen programlamasını yapıyor. Dolayısıyla da bünyemizde böyle arkadaşlarla da çalışıyorken piyasanın, endüstrinin de geldiği noktada robotik otomasyon ilgi çekmeye başladığında zaten kendi kendine müşterilerden gelen taleple birlikte robot ve kameraların birlikte kullanıldığı projeler yapmaya başladık. Ciro tarafına baktığımızda robotik otomasyon, görsel kontrolün biraz daha önüne geçmiş olabilir ama biz bunu dengede tutmayı tercih ediyoruz.

Güney Kore’deki distribütörünüzden söz eder misiniz?

Güney Kore otomotiv sektöründe malum son dönemlerde ileri seviyede, pazar payına oynayan bir ülke. Dolayısıyla bizde otomotiv yan sanayine çalıştığımız için o tarafta birtakım talepler oluşmaya başladı. Bizim otomotiv sektöründe ağırlıklı olan kullanılan yüzey kontrol cihazı adını verdiğimiz bir çözümümüz var. PVC kauçuk alüminyum profillerde ekstrüzyon hatlarında kesintisiz olarak yapılan üretimi kalite kontrol anlamında görsel olarak denetleme üzerine çalışan bir cihaz. Kibele olarak doğrudan oradaki otomotiv ve otomotiv yan sanayi üreticilerine böyle bir çözümü sunduktan sonra elimiz ayağımız olacak birine ya da bir firmaya ihtiyaç duyuyoruz. Bizim otomotiv sektöründe yan sanayinde kalite kontrollü amaçlı çalışan yüzey kontrol cihazımız için Güney Kore Busan’da bir distribütörümüz var ve orada bizim adımıza otomotiv yan sanayinde üreticilere kalite kontrol çözümleri sunuyorlar. 

Yüzey kontrol cihazınızla ilgili bilgi verebilir misiniz?

Güney Kore’deki distribütörümüzün özellikle ilgilendiği bir üründü. Kibele ciro anlamında yüzde 70 ihracata çalışmış bir firma ve bununda ağırlığı yüzey kontrol cihazından geliyor. Güney Kore, Çin, İspanya, Almanya, Polonya, Meksika ve Güney Afrika gibi ülkelere ihracat gerçekleştiriyoruz. Ama otomotiv için nerede üretim varsa, orada yan sanayi var. Oradaki yan sanayide de böyle bir ihtiyaç var. Dolayısıyla bizde bahsettiğim Teledyne Dalsa kameraları kullandığımız ağırlıklı olarak o temelde ilerleyen bir çözüm olduğu için nasıl Teledyne ürünü ile Mars’a ürün gönderiyorsa, biz de güvenerek Meksika’ya, Çin’e, Güney Kore’ye ürün gönderebiliyoruz. Otomotivin olduğu her yerde bu kalite kontrol sistemini biz de tedarik edebiliyoruz. Otomotiv sektöründe en basit şekliyle pencere ve kapı izolasyonunda kullanılan kauçuk hatları üzerinde oluşabilecek problemleri ekstrüzyon hattında kesintisiz olarak hatta dahil olup ayrılabilen bir şekilde makinayla ve içerisinde 4 kameranın olduğu bir sistemle mikro düzeyde kontrol etme şansımız olan bir çözüm ve tamamen bize ait bir çözüm. 

Robot ve görsel kontrolü bir arada hem ölçümü hem de çatlak kontrolü yaptığınız bir sisteminiz olduğunu biliyoruz. Bu sistemle ilgili bilgi verebilir misiniz?

Evet, yine otomotiv ve yan sanayinde kullandığımız bir çözüm. Otomotivde çok hassas parçalar kullanılıyor. Örneğin direksiyonun arka planında çalışan sistemler. Siz direksiyonu çeviriyorsunuz tekerlekler dönüyor ama arada olup biten bir sürü iş var ve bunda da çok hassas parçalar kullanılması gerekiyor. Metal parçalarda çatlak veya hasar ölçüsel sorunlar olmaması lazım. Burada da parçayı ölçüm istasyonuna götürüp daha sonra da çatlak kontrolünü yapacak şekilde farklı bir istasyona taşımak için robot kullandığımız çözümler oluyor. Robot doğru parçaları sadece doğru istasyonlara yönlendirip, ölçümler yapılıyor. Robot, yapılan ölçümlerde durumuna göre parçanın bitmiş ve sağlam ürünler arasına koyulmasını veya problemli ürünler arasına koyulmasını sağlayacak sinyali de geri alıyor. Çatlak kontrolleri için bizim kullandığımız metal parçalarda iki sistem var; birincisi, Eddy Current dediğimiz sistem, diğeri de manyetik partikül kontrolü yaptığımız bir sistem. Ağırlıklı olarak otomotiv ve otomotiv yan sanayinde bunları kullanıyoruz. Asıl temel konu burada görsel kontrol ve çatlak kontrolü. Ölçüsel boyutları kontrol ettiğimiz, robot orada sadece bir taşıyıcı, destek ürün oluyor.


 

Güncelleme Tarihi: 01 Nisan 2019, 09:25
YORUM EKLE

Universal Robots

Genmacs

Dergiler
Partnerler