Türkiye Vodafone Vakfı ile Habitat Derneği’nin müşterek projesiyle uygulamaya alınan “Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı”, 2018’de 6 bin kilometrenin üzerinde yol kat ederek 13 ilde 3 bin 700 çocuğa ulaştı.
13 ilde, ortalama birer hafta kalan tırda, 7-14 yaş grubundaki çocuklara, günde 2 ayrı oturumda 4’er saatlik kodlama dersi sunuldu. 
Eğitimlerde, MIT’nin (Massachusetts Institute of Technology) çocuklara yönelik geliştirdiği ünlü kodlama sistemi "Scratch" programı kullanıldı.

MAYIS'TA, KAÇ ÇOCUK ROBOTİK KODLAMAYLA TANIŞACAK?

Program ile 30 ilde 25 binin üzerinde çocuğa kodlama eğitimi götürülürken, Mayıs ayına kadar, 15 bin çocuğa daha eğitim, götürülmesi planlanıyor. 2019’un ilk dört ayındaki eğitimle birlikte, 60 ilde 40 binden fazla çocuğa, robotik kodlama eğitimi verilmiş olacak.
Böylece, Cumhuriyet’in 100. Yılı 2023’te, robotik kodlama eğitimi verecek, on binlerce eğitici altyapısı olan bir Türkiye planlanıyor.

VODAFONE: GÜCÜMÜZÜ ÇOCUKLARIN HAYAL GÜCÜNDEN ALIYORUZ

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Dr. Hasan Süel, üreten bir nesil için çalıştıklarını kaydederek şöyle konuştu:
“Rekabet gücünüzü korumak için ileri teknoloji üretmek zorundasınız. Bugün teknolojinin dili, alfabesi ise kodlama. Eğitim tırımızla gittiğimiz çocuklarımızın, öncelikle fikir sahibi olmalarını istiyoruz. Çocukların o güçlü hayal gücünü ortaya çıkaracak bir ortam sağlayıp, kendi oyunlarını üretmeye, yenilikçi olmaya davet ediyoruz.
Bugüne dek, 25 bin çocuğumuzu, kodlama ve programlama ile tanıştırdık. 
Burada hedefimiz, bu eğitime erişimde güçlük çeken dezavantajlı coğrafyalara giderek, çocuklarımıza bir şans vermekti.

HABİTAT: GELECEĞİN ÇOCUKLARIN EĞİTİCİLERİNİ EĞİTİYORUZ

Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı, en fazla noktaya ulaşabilmek amacıyla, Anadolu’yu santim santim geziyor. 2018’de 13 ilde 3 bin 700 çocuğa ulaştı. Projemizi ilk günkü heyecanımızla sürdürüyoruz.”
Habitat Derneği Başkanı Sezai Hazır ise bilişim odaklı dönüşüm çalışmalarını, ‘Yarını Kodlayanlar’ projesini çocuklarla gerçeklemeyi hedefliyoruz. 
Bu konuda ileri gitmiş toplumlardaki gibi Türkiye’de de kodlamanın ders olarak okutulmamasının, birinci nedeni, bu konuda eğitici bulunmaması. Biz de projemizle, çocukları eğitmek üzere, gençlerimizi eğitiyoruz” dedi.