Koç Grubu şirketlerinden Arçelik, 2017 yılında Tata Grubu’nun Voltas şirketi ile girdiği Hindistan pazarındaki operasyonlarını genişletmek amacıyla yeni bir yatırıma imza attı ve bu kapsamda Hindistan’ın Gujarat eyaletindeki beyaz eşya fabrikası Voltbek üretimlerine başladı.

Otomasyon ve Nesnelerin İnterneti'ne (IoT) büyük önem veren tesiste, önemli süreçlerin ele alınması için kurulmuş 25 robotun yanı sıra AGV’ler bulunuyor.

5 YILDA 2,5 MİLYONA ÇIKARILACAK

Hindistan’ın sanayi merkezi olan Sanand’da 60 bin metrekare kapalı, 240 bin metrekare açık alana kurulu olan fabrikada, öncelikle buzdolabı ardından da çamaşır makinalarını içeren tesis, yıllık 1,3 milyon adet kapasite ile her 15 saniyede bir buzdolabı paketleyebilen en uzun montaj hattına sahip olmasının yanı sıra Arçelik’in en hızlı üretim hattı olma özelliğini de taşıyor.

Üretim kapasitesinin, 2025 yılına kadar 2,5 milyon adede çıkarılması hedeflenen fabrika, tam kapasiteyle üretime geçtiğinde 2 bin kişiye istihdam sağlayacak.

“KÜRESEL VİZYONUMUZA KATKI SAĞLIYOR”

Adını Voltas ve Beko’dan alan beyaz eşya fabrikası Voltbek’in açılış törenine; Koç Holding ve Arçelik Yönetim Kurulu Üyesi Semahat Arsel, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, Tata Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Noel Tata, Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, Voltas CEO’su Pradeep Bakshi ve Voltbek CEO’u Jayant Balan katıldı.

Törende konuşan Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Grubu’nda 32 farklı para birimini yönettiklerini, iş yerlerinde 48 farklı dilin konuşulduğunu ve 150 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirterek, Arçelik’in dünya genelindeki 12 markası ile İngiltere’den Rusya’ya, ABD’den Avustralya’ya geniş bir etki alanıyla topluluğun küresel vizyonuna önemli katkılar sağladığını ifade etti.

“HEDEFİMİZ, 10 YIL İÇİNDE ÇİFT HANEYE ULAŞMAK”

Yeni yatırımlarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu ise, Voltas Beko markalarıyla hızla büyüyen Hindistan beyaz eşya pazarının lider oyunculardan biri olmayı ve önümüzdeki 10 yıl içerisinde çift haneli pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.