Hazır giyim ve moda sektöründe faaliyet gösteren DeFacto, Türkiye’deki ilk akıllı moda mağazasını hayata geçirdi.

İstanbul Akasya AVM’de açılan akıllı mağazada alışveriş yapmak isteyen müşterileri robot satış danışmanları karşılıyor ve sistemi kullanmaları konusunda destek vererek yönlendirmelerde bulunuyor.

DİJİTAL ALIŞVERİŞ DENEYİMİ YAŞATIYOR

DeFacto Akıllı Mağaza’da kullanıcılar satın almak istedikleri ürünü kabinlerdeki akıllı aynalar sayesinde kolayca inceleyebilme imkanı buluyor. 

Ayrıca sanal gerçeklik gözlükleri (VR) sayesinde sadece bir dakika içinde o ürünün farklı beden ve renk seçeneklerinin dijital kopyalarına bakıp, istedikleri kıyafeti üzerinde görebiliyor. 

Bu sayede müşteriler hem dijital alışveriş deneyimi yaşayacak hem de anında istediği ürüne dokunma, deneme ve iletişim kurma imkanına sahip oluyor.

“UZUN VADELİ İŞ PLANI OLARAK GÖRÜYORUZ”

Geleceğin mağazacılık konseptini Türkiye’ye getirdiklerini kaydeden DeFacto CEO’su İhsan Ateş, bünyesinde 100’ü aşkın Türk mühendisin çalıştığı Ar-Ge firmaları DeFacto Teknoloji’nin global hedeflerine ulaşmak amacıyla dijital iş modellerini geliştirdiğini ifade etti.

Açılışını gerçekleştirdikleri DeFacto Akıllı Mağaza’da bütün alışveriş süreçlerinin dijital altyapıya uygun olarak tasarlandığını ve bu şekilde sağlandığını ifade eden Ateş, “Burası 180 metrekareyle en küçük mağazamız konumunda bulunuyor. Ancak en çok ürün çeşidinin olduğu mağazamız olan burada hayata geçirdiğimiz uygulamayı bir deneme olarak değil, uzun vadeli bir iş planı olarak görüyoruz.” dedi.