Dünyaca ünlü tavuk fast food restoran zinciri Kentucky Fried Chicken (KFC)'ın Rusya'nın başkenti Moskova'daki temassız, otomasyona dayalı restoranında yemek servisini bir robot yapıyor.

ETKİLEŞİM EN AZA İNDİRİLDİ

Covid-19 pandemisi tedbirleri kapsamında alınan kararla, firma tarafından "geleceğin restoranı" olarak adlandırılan restoranda, müşteriler ve personel arasındaki olası etkileşimler minimuma indirildi.

Yemek pişirildikten sonra mutfaktan taşınan tavuk kovaları, sağlam ve titiz bir robotik el müşteriye verilen bir kodla açılabilen kutuya siparişi bırakıyor.

YEMEKLERİ FANUC ROBOTU TESLİM EDİYOR

FANUC'un LR Mate 200iD robotu, hazırlanan siparişleri kiosk'a bıraktıktan sonra müşteriler ödeme yaparak verdikleri siparişleri alıyor.

Kayıt işleminin ardından yiyecek için ödeme gerek banka kartları kullanılarak gerekse biyometrik yüz okuma yöntemiyle gerçekleştirilebiliyor.

Müşteriler siparişlerini ve ödemelerini self servis kiosk kullanarak yapıyor. Yemek siparişi desteği sunan dijital kiosklarla, bu yenilikçi yöntem hijyen ve zamanında doğru teslimat imkanı sağlıyor.

"YEMEK SİPARİŞİ VERMEYİ HİJYENİK HALE GETİRDİK"

KFC Rusya VE CIS İnovatif Bilgi Teknolojileri Direktörü Dmitry Ageev, yeni kiosk restoranlarını koronavirüs salgınından önce kurduklarını, söz konusu yöntemlerinin yemek siparişi vermeyi hijyenik hale getirdiğini söyledi.

Ageev, "Self servis prensibini bir restoranda, hem içecek hem de sipariş teslimat alanında, mevcut koşullarda mümkün olan en iyi şekilde uyguladık. Elbette bütün işlem, bir kişinin içeceğini kendi alıp doldurmasından ibaret değil. Robotik mekanizmalar, işlemlerin daha hızlı ve daha rahat bir şekilde yapılmasına yardımcı oluyor." dedi.